امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    107064

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:54 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

محمداف 3 300x151 - اوراسیا می‌تواند قلمرو وسیعی از دنیا را در یک زنجیره متحد کندترکمن نیوز:  رئیس جمهور ترکمنستان گفت: اوراسیا با نزدیک کردن صنعت و فناوری می تواند قلمرو وسیعی از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس را در یک زنجیره همکاری متحد کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  «قربانقلی بردی محمداف» در آستانه سفر خود به چین برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در پکن، به سوالات خبرنگاران رسانه های چینی از جمله  CCTV، CGTN، آژانس شینهوا پاسخ داد.

«بردی محمداف» گفت: تصمیم برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در پکن قبل از هر چیز به اهمیت این رویداد برای کل زمین است.

وی افزود: بازی های المپیک همیشه مظهر صلح و دوستی، توقف خصومت ها و جنگ ها، اتحاد مردم از ملیت های مختلف، اعتقادات سیاسی، پایبندی به آرمان های المپیک، ترویج درک متقابل، صراحت و همدلی بین مردم و کشورها بوده است.

رهبر ترکمنستان خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس جمهور کشوری که دقیقاً به این اصول در سیاست داخلی و خارجی خود متعهد است، پیشنهاد رئیس جمهوری خلق چین را با کمال امتنان پذیرفتم.

رئیس جمهور ترکمنستان ابراز اطمینان کرد المپیک در بالاترین سطح سازمانی، “در فضای رقابتی عادلانه، احترام شرکت کنندگان به یکدیگر و با علاقه شدید حضار” برگزار خواهد شد.

چین نه تنها با ساختن تأسیسات زیرساختی بزرگ، بلکه با معرفی آخرین راه حل های تکنولوژیک در آنها، اقدامات آماده سازی گسترده ای را برای المپیک انجام داده است.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: مطمئن هستم که المپیک کنونی نتایج برجسته بسیاری را به ارمغان خواهد آورد و به یک رویداد درخشان در تاریخ ورزش جهان تبدیل خواهد شد زیرا یک تفریح واقعی برای میلیون ها نفر در کره زمین است. .

«بردی محمداف» در پاسخ به سوالی درباره منافع بلندمدت دو کشور در پروژه چینی “یک کمربند – یک جاده” و طرح ترکمنستان بر اساس “احیای جاده بزرگ ابریشم” خاطرنشان کرد: “هر دو کشور می توانند رشد اقتصادی را تحریک کنند. اوراسیا با متحد کردن صنعت و فناوری می تواند قلمرو وسیع از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس را در یک زنجیره همکاری متحد کند.

رئیس ‌جمهور ترکمنستان همچنین از تشدید گفت‌وگوهای بشردوستانه حمایت کرد و بر زمینه‌های مطالعه و توسعه روابط مدرن بین جوامع خلاق و علمی، آموزش و ورزش تاکید کرد./فارس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز