امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار ترکمنستان-ایتنانیوز-  همایش بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان به عنوان بزرگترین همایش صنعت نفت و گاز این کشور با حضور شرکت‌های خارجی افتتاح شد.

hamayesh1 12a 300x209 - افتتاح همایش بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان +تصاویر

به گزارش پايگاه خبري تحليلي ترکمن‌هاي ايران،  به نقل فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به این همایش که توسط «مقصد بابایوف» معاون رئیس جمهور در امور نفت و گاز در مراسم افتتاحیه آن قرائت شد، تاکید کرد: ترکمنستان با توجه به موقیعت مناسب جغرافیای خود، این ویژگی و نیز ذخایر سرشار منابع هیدروکربور را نه فقط جهت تامین داخلی بلکه برای منابع مردم منطقه و کره زمین نیز در نظر گرفته و هدف گذاری کرده است.

وی افزود: بکارگیری فناوری نوین، تنوع بخشی به صدور حامل‌های انرژی به بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری خارجی و گسترش تعاملات با کشورهای خارجی و شرکت‌های چند ملیتی و نیز مشارکت در طرح‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز و ساخت و ساز تاسیسات صنعتی از مهمترین اهداف و برنامه کاری دولت و صنعت نفت و گاز این کشور تعیین شده است.

hamayesh2 12a 300x209 - افتتاح همایش بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان +تصاویر

در بیست و دومین کنفرانس نفت و گاز ترکمنستان که در قالب نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز این کشور با حضور هیأت‌های سیاسی، کارشناسی و بین‌المللی از سراسر دنیا از جمله 450 نماینده از 36 کشور دنیا بدون حضور هیات اعزامی ایران، به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

در این همایش و نمایشگاه ترکمنستان به مباحث صنعت نفت و گاز پرداخته می‌شود و متخصصان و کارشناسان خارجی و محلی این حوزه به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

به گفته دست اندرکاران، این نمایشگاه به بررسی موضوعاتی مانند پروژه‌های جدید اکتشاف و تولید، توسعه منابع دریایی، توسعه میدان‌های نفت و گاز موجود، زیرساخت‌های پالایشگاهی و ظرفیت و همچنین اجرای فن آوری‌های پیشرفته و تکنیک‌های مدرن می‌پردازد.

دولت ترکمنستان مدعی است که میزان ذخایر انرژی پیش‌بینی شده این کشور معادل 44/45 میلیارد تن سوخت تعیین شده بود که بنا به کشف میادین جدید نفت و گاز در ترکمنستان، این میزان به معادل 71 میلیارد تن سوخت برآورد و تثبیت شده‌‌ است.

بیش از 53 میلیارد تن سوخت از ذخایر پیش‌بینی شده ترکمنستان در میادین خشک و بیش از 18 میلیارد تن سوخت نیز در بخش ترکمنی دریای خزر تمرکز موجود است.

میزان ذخایر گاز قابل برداشت ترکمنستان بالغ بر 25 تریلیون متر مکعب از جمله بیش از 6 تریلیون متر مکعب از آنها را در میادین گازی واقع در بخش ترکمنی دریای خزر برآورد شده است.

ترکمنستان همچنین قصد دارد تا سال 2030 میلادی میزان تولید سالانه گاز طبیعی را به 230 میلیارد متر مکعب برساند.

ترکمنستان هم اکنون گاز خود را به چین صادر می کند و ایران و روسیه نیز از مشتریان گاز طبیعی ترکمنستان بودند که خرید و فروش گاز بین این کشورها به صورت موقت متوقف شده‌ است.

بر پایه آخرین گزارش‌های شرکت «بی.پی»، ترکمنستان از لحاظ منابع انرژی طبیعی(گاز) اثبات شده پس از روسیه، ایران و قطر در رده چهارم قرار دارد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز