امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    106714

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    23:02 | ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

چابهار 2 300x200 - اعلام آمادگی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهارترکمن نیوز:  معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشور‌های منطقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالصمد موئمنف طی سفری به بندر چابهار با حضور هیات اقتصادی و تجاری آن کشور طی جلسه‌ای که با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سالن جلسات بندر چابهار برگزار شد اظهار کرد: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

وی افزود: در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده چرا که کشور‌های هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

موئمنف گفت: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گفته او بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشور‌های منطقه داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه گذاری از سوی کشور‌های مختلف آمادگی وجود دارد و با راه اندازی ریل در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه‌گذاری در آینده خاطرنشان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالا‌ها از کشور ازبکستان در بندر چابهار وارد شود همچنین برای انتقال کالا به CIS شرایط مطلوب است.

معاونین وزرای حمل و نقل و بازرگانی و سرمایه گذاری و سفیر ازبکستان در ایران روز گذشته طی سفری در قالب هیأت تجاری و اقتصادی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید کردند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز