امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    76389

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:43 | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

2 131 300x182 - استان گلستان با گذشت 20 سال فاقد صنایع بزرگ است/نمایندگان مجلس یازدهم به عهدهایی که بامردم بستند عمل کنندترکمن نیوز: توجه به مشکلات معیشتی، رفع معضل بیکاری، دوری از سیاسی کاری، عمل به وعده ها و بهبود زیرساخت ها از جمله خواسته های مردم گلستان از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  فعالیت دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور ۲۶۸ نماینده منتخب در هشت خرداد ۹۹ رسماً آغاز شد.

با نشستن نمایندگان تازه نفس بر کرسی‌های سبز بهارستان، روح تازه ای بر پیکر مجلس دمیده شده و مردم انتظار دارند که خواسته‌هایشان با قدرت بیشتری پیگیری شود.

در گلستان هم چنین انتظاراتی از مستأجران جدید خانه ملت وجود دارد و باید نمایندگان مجلس با عهدهایی که با مردم بسته‌اند، وفادار بمانند.

در حال حاضر نمایندگان پنج حوزه انتخابیه گلستان مشخص و انتخابات در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان هم به دور دوم کشیده شده است.

هم اکنون همه نگاه‌ها به منتخبان است و مردم خواهان این هستند که نمایندگان به قول و وعده‌هایی که در راستای بهبود معیشت آنها دادند، عمل کنند.

نمایندگان فراجناحی باشند

یک کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: برای اینکه نمایندگان مجلس بتوانند در جلب افکار عمومی و نخبگان موفق باشند باید فراجناحی عمل کنند.

علی بهنژاد توضیح داد: منتخبان باید از بگومگوهای سیاسی و انتقام جویی جناحی در دوره‌ای که جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و کشور تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، پرهیز کنند.

وی افزود: گلستان به سبب دارا بودن برخی ویژگی‌ها مانند تنوع قومیتی و مهاجرپذیر بودن با آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی از جمله درصد بالای بیکاری، اعتیاد و معلولیت روبرو است که باید برای آنها چاره اندیشید.

بهنژاد گفت: اینکه استان بعد از ۲۰ سال هنوز فاقد صنایع بزرگ بوده نشان دهنده آن است که همت و تلاش کافی در بین نمایندگان سابق وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید با تعامل و همکاری با سایر قوا مقدمات استقرار چنین صنایعی را در استان فراهم کنند.

بهنژاد اضافه کرد: گاهی اخبار گوناگونی در خصوص دست اندازی ها به بیت المال و اختلاس در کشور به گوش می‌رسد و نمونه‌های آن را هم در استان داشته‌ایم، بنابراین نمایندگان علاوه بر وظیفه خود در حوزه قانون‌گذاری باید در بخش نظارتی هم فعال‌تر شده و بدون اغماض با مدیران و سایر دستگاه‌ها که در صدد تعدی به بیت المال هستند، برخورد کنند.

3 107 300x182 - استان گلستان با گذشت 20 سال فاقد صنایع بزرگ است/نمایندگان مجلس یازدهم به عهدهایی که بامردم بستند عمل کنند

پیگیری مشکلات قدیمی

یک فعال اجتماعی گلستان گفت: پرداختن به مسائل کهنه و قدیمی گلستان، مانند حل مشکل پتروشیمی، به سرانجام رساندن گمرک اینچه برون، پیگیری راه آهن گرگان-مشهد و گرگان-شاهرود باید به صورت جدی ظرف مدت فعالیت نمایندگان فعلی پیگیری شود.

رضا یوسفی با بیان اینکه علاوه بر بخش گردشگری باید ظرفیت‌های بخش‌های دیگر مانند آبزی پروری و کشاورزی و غیره شناسایی شود، افزود: در بسیاری از این حوزه‌ها محصولات به صورت سنتی و ابتدایی عرضه می‌شود و نمایندگان باید با تعامل با مسئولان راهکاری پیدا کنند تا صنایع تبدیلی در استان ایجاد شده که این امر سبب می‌شود ارزش افزوده در استان باقی مانده و بالتبع درآمد مردم افزایش و سطح بیکاری کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ هم علی‌رغم تلاش‌های سازمان‌های مرتبط، دغدغه‌های زیادی وجود دارد و نیاز است که نمایندگان گلستان که صبغه فرهنگی هم دارند با ایجاد تشکل‌های مشورتی با حضور نخبگان فرهنگ و هنر، علاوه بر آسیب‌شناسی دغدغه‌ها، اولویت‌های استان را در این حوزه احصا کرده و براساس یک برنامه زمانبندی شاهد یک تحول مشهود در این حوزه باشیم تا بتوان در بستر یک جامعه با فرهنگ متعالی دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه را هم برطرف کنیم.

انتظارات به جای مانده از ادوار قبل پیگیری شود

آق محمد مرادی یکی از کارمندان استان که ساکن شهر بندرترکمن است گفت: انتظارات زیادی از دوره‌های قبل به جای مانده که هنوز به سرانجام نرسیده و نمایندگان باید آن را پیگیری کند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال، استفاده از ظرفیت آبزی پروری، اعطای تسهیلات در زمینه نوسازی ادوات کشاورزی، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، افزایش مراکز خرید تضمینی و زهکشی اراضی از جمله مسائلی است که باید آنها را پیگیری کرد.

مرادی افزود: گردشگری آشوراده که از سنوات گذشته برجای مانده و همچنین تعیین مرز سیاسی گلستان و مازندران باید انجام شود.

مشکل خلیج گرگان پیگیری شود

وی گفت: پسروی آب دریا و خشک شدن خلیج گرگان مشکلات زیست محیطی و خطر ریزگردها را به همراه دارد بنابراین باید نمایندگان پیگیری کنند تا دولت اعتبار ویژه‌ای را به این بخش اختصاص دهد.

مرادی همچنین با اشاره به اشتغال شهرهای ساحلی به صیادی، ساماندهی این گروه را خواستار شد.

یک دانشجوی فعال گلستانی هم به خبرنگار مهر گفت: مردم تصور می‌کنند، نماینده باید در جذب منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های مهم و تاثیرگذار و حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه و یا دولت ورود کند اما وظیفه اصلی نماینده قانونگذاری است.

پرهیز از نگاه جزیره‌ای

سکینه رضایی گفت: یک نماینده مجلس باید شناخت کافی از قوانین بالادستی و اشرافیت کامل به مسائل و مشکلات حوزه‌های تخصصی مختلف از جمله اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق بین الملل و غیره داشته باشد تا بتواند قانون خوبی بنویسد.

وی با بیان اینکه منافع استان را باید به صورت کلان دید و از نگاه جزیره‌ای پرهیز کرد، افزود: هنگامی که نمایندگان با یکدیگر همراه باشند می‌توانند به نحو مطلوبی وظیفه نظارت و قانونگذاری را انجام دهند، اما هنگامی که هر یک از نمایندگان به فکر منافع گروه و شخص خود باشند نمی‌توانند به مسائل اصلی کشور فکر کنند.

رضایی همچنین توجه به قشر کارگر، رفع مشکلات دانشجویان و زوج‌های جوان و تسهیل در صدور مجوزهای تولیدی، برداشتن بروکراسی‌های پیچیده اداری برای فعالان اقتصادی و عدالت محوری را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم برشمرد.

توجه به معیشت کارگران

ولی الله یزدانی که کارگر یک واحد تولیدی در گرگان است،گفت: بعد از ۱۸ سال کار در سرما و گرما با ساعت کاری بالا، تنها ۱۰ سال سابقه بیمه دارم.

وی با بیان اینکه چهار فرزند دارد که دو نفر از آنها دانشجو هستند، ادامه داد: با وجود تورم در جامعه، حقوق کارگران متناسب با افزایش قیمت‌ها، تغییر نیافته و ما همواره شرمنده خانواده خود هستیم.

یزدانی با بیان اینکه کارگران با مشکلات بیمه‌ای و سختی کار روبرو هستند، گفت: نمایندگان نباید حرف‌های خود را فراموش کنند، آنها باید به معیشت و اشتغال مردم توجه کنند تا مشکلات کمتر شود.

پایبندی به وعده‌ها، اولویت دادن منافع ملی به منافع جناحی، ارتباط مستمر با مردم و برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع مشکلات استان، از جمله مطالبات مردم از نمایندگان مجلس یازدهم در گلستان است.

مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس ضمن نظارت تام و دقیق بر اجرای قوانین، رفع مشکلات معیشتی را هم مد نظر قرار دهند.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع:mehrnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز