امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

شایسته‌ترین گذینه به عنوان فرماندار شهرستان ترکمن

استاندار گلستان با اشرافیت کامل الیاس هیوه‌چی را منصوب کرد

اخبار بندرترکمن – ترکمن نیوز – گرگان فردا کانال اصولگرایان استان گلستان در مطلبی مغرضانه و هدفمند با تیتر ” یک انتصاب بسیار ضعیف!” به تخطئه الیاس هیوه چی فرماندار جدید شهرستان ترکمن، دکتر نورقلی پور نماینده غرب استان و دکتر هاشمی استاندار گلستان پرداخته است و در واقع برای ترکمنها نقش ” دایه ی مهربانتر از مادر” را بازی کرده است غافل از اینکه بقول خواجه حافظ : ” رو سیه شود هر که در او غش باشد ” . و اما نکاتی چند در پاسخ به ادعای گرگان فردا :

1- از نگاه ما انتصاب الیاس هیوه چی به عنوان فرماندار شهرستان ترکمن بهترین انتصاب بود. این شهرستان یکی از سیاسی ترین مناطق استان گلستان بوده که اصلاح طلبان از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردارند ، مصلحت ایجاب میکرد که یک مدیر سیاسی باتجربه و اصلاح طلب همچون هیوه چی منصوب شود، در این خصوص به استاندار جدید گلستان باید تبریک گفت که با آگاهی واشرافیت کافی دست به انتصابی زده که بقول سیاسیون بازی “برد – برد” است.

IMG 0102 1 300x200 - استاندار گلستان با اشرافیت کامل الیاس هیوه‌چی را منصوب کرد

2-هیوه چی چهره سیاسی شاخص و سرد و گرم چشیده ای است که ارتباط تنگاتنگی با سیاسیون استان گلستان و ترکمن صحرا به ویژه بندرترکمن دارد . وی با بزرگانی چون یوسف بسنجیده ، جبار ایری ، نازمحمد ولی پور ، فرهاد کر و . . حشر و نشر داشته است.

3-وی در دوره اول دولت روحانی در کرسی فرمانداری آق قلا کارنامه موفقی داشت. برخلاف برخی از مسئولین محافظه کار نبود. در برابر رفتارها و خواسته های غیر قانونی و فراقانونی با قاطعیت می ایستاد و عاقبت هم با سربلندی از صدارت کنار رفت و بقول معروف ” از اسب افتاد ولی از اصل نیفتاد ” .

4- او سالها در شبکه بهداشت و درمان گنبد و مناطق دیگر کشور بعنوان یک نیروی فعال وموثر شناخته می شد. مسئولیت های ریز و درشت در مناطق مختلف داشت و برخلاف ادعای دروغین کانال گرگان فردا یک کارمند ساده نبود .

5-هیوه چی در تراز نخبگان سیاسی ترکمن بشمار می رود. وی دست پرورده نقدی گل چشمه یکی از محبوب ترین نمایندگان استان گلستان است، مسئول دفتر آن مرحوم در گنبد شد. در برهه ای از زمان بعنوان یکی از سیاسیون مورد وثوق مردم ، مسئولیت ستاد انتخاباتی آیت الله نورمفیدی در گنبد را بر عهده داشت . هیوه چی عضو برجسته تشکل مردمی و فراگیر و تاثیرگذار مجمع تدبیر و امید ترکمن صحراست. همچنین عضو قدیمی اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان می باشد.

6- به نظر می رسد که دکتر نورقلی پور در این انتصاب شایسته نقش داشته است و بحق باید گفت که وی با توجه به گرایش سیاسی اصلاح طلبانه موکلانش روی یکی از بهترین و کارآمدترین نیروها انگشت گذاشته است.

7- اولین انتصاب استاندارجدید گلستان در ترکمن صحرا برخلاف ادعای ” گرگان فردا ” بسیار بجا و شایسته بود. امیدها را زنده کرد. از مناف هاشمی انتظار می رود که این روند درست و عاقلانه سیر صعودی داشته و نیروهای توانمند اصلاح طلب و اعتدالگرا که در انتخابات اخیر نقش بسزایی در رای آوری روحانی در استان گلستان داشتند استفاده مطلوبتری شود.

8- کلام آخراینکه کانال گرگان فردا ادعا می کند صدای رسای شهروندان است ولی این سخنی گزاف بیش نیست. این رسانه صدای بخش کوچکی از شهروندان گلستانی است که در انتخابات از رئیسی حمایت کردند. در حالیکه اکثریت شهروندان گلستانی حادثه 24 خرداد 92 را تکرار کردند./اولکامیز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • محسن

    نون به نرخ روز خور ها…
    شرافت ترکمن ها رو سکه ی یه پول کردید

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز