امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

و ترکمنستان برای میزبانی مذاکرات بین افغان‌ها 300x228 - ازبکستان و ترکمنستان برای میزبانی مذاکرات بین افغان‌ها اعلام آمادگی کردندترکمن نیوز:  خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز یکشنبه از دوحه گزارش داد که وزیران امور خارجه دو کشور ازبکستان و ترکمنستان از آمادگی کشورهای خود برای میزبانی مذاکرات بین افغان ها خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان و رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان، پیشنهاد میزبانی گفت وگوهای بین افغانستانی در کشورهایشان را دادند.

مردوف و کامل اف این خبر را از طریق ویدئو کنفرانس و در جریان آغاز گفت وگوهای بین افغان ها در دوحه، پایتخت قطر اعلام کردند.

کامل اف گفت: مایلم بار دیگر بر آمادگی ازبکستان برای میزبانی یک دور از مذاکرات بین افغان ها در شهر زیبای سمرقند تأکید کنم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز وعده حمایت کشورش از توسعه فرایند صلح در افغانستان را داد و همچنین تأکید کرد که ترکمنستان همیشه خواهان حل مسائل کشور همسایه (افغانستان) از طریق سازوکارها و از مجاری سیاسی و دیپلماتیک بوده و آماده تسهیل فرایند مذاکرات صلح بین افغان ها است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز