امروز : پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    98283

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:29 | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ازبکستان 12 300x151 - ازبکستان و ایران برای صادرات منسوجات توافق 5 میلیون دلاری امضا کردندترکمن نیوز:  ازبکستان و ایران قرارداد 5 میلیون دلاری صادرات منسوجات امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هیئت ازبکستان به سرپرستی «بختیار کریم‌اف» معاون شهردار ناحیه «کتاب» استان «قشقه دریا» به «تهران» سفر کرده است.

این سفر توسط سفارت ازبکستان در ایران بر اساس تفاهمات به دست آمده در بازدید مقامات در ماه ژانویه سال 2021 میلادی از استان «قشقه دریا» سازماندهی شده است.

اعضای هیئت ازبکی با نمایندگان شرکت North Industrial Marine Coating Co در استان «مازندران» دیدار و با فعالیت این شرکت در کارخانه تولید رنگ آشنا شدند.

طرف ازبکی با «سهراب پورمداح» رئیس شرکت در مورد اجرای طرح سرمایه گذاری در تولید رنگ در ناحیه «کتاب» گفت و گو کرد.

در پایان این دیدار در مورد سازماندهی سفر هیئت ایرانی به استان «قشقه دریا» در ماه آگوست سال جاری میلادی و اجرای این طرح مشترک توافق به دست آمده است.

طرف ازبکی در چارچوب این سفر همچنین در میزگرد اتحادیه صادرکنندگان «تهران» و تولیدکنندگان منسوجات با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین ازبکستان و ایران شرکت کردند.

طرف ازبکی گزارشاتی را در مورد پتانسیل سرمایه گذاری و اقتصادی و بازرگانی استان «قشقه دریا» و ناحیه «کتاب» در اختیار طرف ایرانی قرار داد.

پس از گفت و گوها با اتحادیه صادرکنندگان «تهران» و تولیدکنندگان منسوجات به نمایندگی شهرداری «کتاب» و شرکت «پیمان گستر تجارت فردا» قرارداد همکاری در مورد صادرات منسوجات از ازبکستان به ایران به ارزش 5 میلیون دلار به امضا رسید.

هم اکنون در ازبکستان 272 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ایرانی فعالیت می‌کند و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در 8 ماه گذشته سال 2020 میلادی در سطح 158 میلیون دلار  قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز