امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    103262

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:11 | ۱۰ آبان ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

41 - ازبکستان نخستین کشورآسیایی مرکزی عضو اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت شدترکمن نیوز:  بخش مطبوعاتی کمیته دولتی اکولوژی و حفاظت محیط زیست اعلام کرد ازبکستان نود و دومین عضو اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت و نخستین کشور آسیایی مرکزی عضو در این اتحادیه شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  «باریس ارج» مدیر منطقه‌ای دفتر اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت برای اروپای شرقی و آسیای مرکزی گفت: ما از عضویت ازبکستان در اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت خوشحال هستیم و امیدواریم که همکاری با کمیته دولتی اکولوژی و حفاظت محیط زیستی و دیگر همکاران در این کشور گسترش پیدا کند.

بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت، این اتحادیه به کارهای حمایت از ازبکستان در دستیابی به بهره برداری پایدار از منابع طبیعی از جمله حفظ تنوع زیستی و احیا اکوسیستم ادامه می‌دهد. این امر برای دسترسی به اهداف ملی اکولوژیکی و کاهش پیامدهای تغییرات اقلیم و سازگاری به آنان کمک می‌کند.

هفته گذشته هیئت ازبکستان به سرپرستی «یوسف‌بیک قازبیک اف» معاون رئیس کمیته دولتی اکولوژی و حفاظت محیط زیستی به مقر اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت در شهر «گلند» سوئیس سفر و با «انریکه لامان» مدیر گروه توسعه اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت دیدار کرد.

طرفین طرح های مشترک بلاعوض را بررسی کردند.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت در سال 1948 میلادی به ابتکار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شده است. این اتحادیه شامل 120 سازمان دولتی و 92 کشور (با عضویت ازبکستان) است.

 

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع:farsnews در تاشکند

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز