امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    89513

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:46 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

.jpg - احزاب میدان‌دار انتخابات باشندترکمن نیوز:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: انتظار داریم که احزاب میدان‌دار انتخابات باشند و راه دقیق‌تری را برای انتخاب به مردم نشان دهند اما متأسفانه در استان هنوز احزاب تصمیم جدی برای تأثیرگذاری در عرصه انتخابات نگرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  احسان مکتبی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فرایند انتخابات در گلستان، اظهار کرد: دستورالعمل انتخابات از ۲۶ آذرماه به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده و بر اساس آن فرایند انتخابات در گلستان نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دفتر ستاد انتخابات در استانداری تعیین شده و اقدامات سخت‌افزاری موردنیاز در حال انجام است تا با آمادگی کامل فرایند انتخابات را در استان گلستان داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دو مدل برای برگزاری انتخابات بر اساس شرایط کرونایی و غیر کرونایی پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در زمان انتخابات، در خصوص اجرای هر یک از این مدل‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

مکتبی گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا، پیشنهاد کردیم که افزایش شعب انتخابات را داشته باشیم تا انتخابات در زمان مقرر و با رعایت بهتر اصول بهداشتی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه ما آموزش و افزایش سطح آگاهی کارگزاران در سطح شهرها و روستاها برای برگزاری انتخابات سالم است که این کار از هفته گذشته آغاز شده است.

داوطلبان شوراها پیش از شروع ثبت‌نام اقدام به تهیه گواهی سوء پیشینه کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: نامزدها از طریق اپلیکیشن فرم پرسشنامه داوطلبی را پر و مدارک را ارسال خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای نامزدهای انتخابات شهرها و روستاها الزامی است و این فرایند زمان‌بر بوده، لذا کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند از همین‌الان با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی یا دفاتر پلیس ۱۰+، نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند تا در هنگام ثبت‌نام با مشکل مواجه نشوند.

نظارت بر تبلیغات زودهنگام

مکتبی در ادامه در خصوص نظارت بر تبلیغات پیش از موعد نامزدها، گفت: تبلیغات میدانی کاندیدا در زمان مشخص چند روزه پیش از انتخابات انجام می‌گیرد و کاندیدا قبل از این زمان مجاز به انجام تبلیغات میدانی نیستند. تا وقتی‌که فعالیت کاندیدا در پیش از زمان رسمی تبلیغات تضییع کننده حقوق عامه نباشد، عملاً اشکالی به آن وارد نیست.

وی بیان کرد: از احزاب انتظار داریم که در انتخابات میدان‌دار باشند و با تأثیرگذاری بر افکار عمومی، راه دقیق‌تری را برای انتخاب به مردم نشان دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در گلستان با وجود راه‌اندازی خانه احزاب اما متأسفانه تاکنون احزاب تصمیم جدی برای تأثیرگذاری در عرصه انتخابات نگرفته‌اند. البته بر اساس گزارشات، برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در حال ارتباط‌گیری با فعالان سیاسی استان و تعیین ستادهای انتخاباتی هستند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز