امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41648

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:01 | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ketabkhane gonbad 300x209 - احداث ۴ کتابخانه مشارکتی در گنبدکاووسگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: با تفاهم‌نامه‌هایی که با کمیته امداد، آموزش و پرورش، بسیج و هلال‌احمر انجام شده، ۴ کتابخانه مشارکتی در گنبدکاووس احیاء و راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  رضا قوانلو در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کتابخانه‎های عمومی این شهرستان اظهار داشت: در 2 سال گذشته بنا به دلایلی کتابخانه مصلی امام جعفر صادق(ع)، کتابخانه مسجد قائمیه و کتابخانه‌های مشارکتی هلال احمر و بسیج تعطیل شد.

وی افزود: با تلاش‌ها و پی گیری‌های انجام شده، امسال تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، هلال احمر و آموزش و پرورش منعقد شده تا کتابخانه‌های مشارکتی با آموزش و پرورش و هلال‌احمر راه‌اندازی شود و بخشی از فضای ساختمانی کمیته امداد برای ایجاد کتابخانه عمومی در این شهرستان اختصاص یابد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان بیان داشت: امید داریم با راه‌اندازی این کتابخانه‌ها،حجم بسیاری از بار ترافیکی مراجعه‌کنندگان در راستای عدم وجود کتابخانه کاهش یابد.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس دومین شهر استان گلستان است و با توجه به ظرفیت و استعدادهای دانش‌آموزان و جوانان این شهرستان وجود کتابخانه‌های عمومی در رشد و شکوفایی استعدادها تاثیرگذار است.

 

قوانلو گفت: با تفاهم‌ انجام شده با بسیج نیز کتابخانه مشارکتی که در کانون بسیج این شهرستان تعطیل شده بود دوباره احیاء و فعال می‌شود.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این‌باره اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه بخش درمانی مصلی امام جعفر صادق(ع) و فعالیت‌های عمرانی آن، کتابخانه عمومی مصلی تعطیل شد و کتابخانه مسجد قائمیه(ع) هم به علت کمبود فضای کتابخانه بسته شد.

وی افزود: گنبدکاووس از نظر نرم‌افزاری در شرایط مطلوبی قرار دارد و در مسابقات کشوری و جشنواره ملی در حوزه کتابخوانی رتبه‌های خوبی کسب کرده و تلاش داریم تا در بخش سخت‌افزاری نیز شرایط خوبی را برای جوانان و دانش‌آموزان و علاقمندان به کتاب فراهم کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد نامه‌ای مبنی بر درخواست ردیف و بودجه و تخصیص اعتبار برای احداث کتابخانه در شان گنبدکاووس با امضای نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار تقدیم شد و امید داریم هر چه زودتر نتیجه مثبت آن از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مبنی بر راه‌اندازی یک کتابخانه از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی و در اختیار گذاشتن فضایی به کتابخانه عمومی از طرف فرمانداری منعقد شد.

کریمی گفت: در حال حاضر بخشی از ساختمان فرمانداری سابق برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی شهرستان در نظر گرفته شده است که در صورت توافق دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور و استانداری، این قرارداد با اداره کل کتابخانه‌های عمومی بسته خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صورت توافق استان و کشور،اداره کل کتابخانه‌های عمومی موظف به بهسازی و تجهیز این فضا خواهد بود و امید داریم تا دهه فجر شاهد راه‌اندازی این کتابخانه باشیم.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز