امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    8296

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:46 | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان-ترکمن‌نیوز- رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با هدف کاهش مصرف بی‌رویه آب و حفظ منابع آب زیرزمینی در سال زراعی جاری بیش از 9 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شود.

Hamayesh 30Az 300x208 - اجرای شیوه نوین آبیاری در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن​های ایران، به نقل از ایرنا، مختار مهاجر روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه گلستان با موضوع توسعه آب، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار کرد: دولت برای اجرای این طرح 950 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و انتظار داریم در نتیجه اجرای آن، 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی و تولید محصولات 30 درصد بیشتر خواهد شد.
وی بیان کرد: بیش از 51 درصد منابع آبی گلستان زیرزمینی است که اجرای این گونه طرح‌ها به کاهش مصرف این ذخیره‌های آبی منجر خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین بر لزوم اجرای طرح یکپارچگی اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: با تشکیل 65 شرکت تعاونی، اجرای این طرح در استان آغاز شده و تاکنون 130 هزار هکتار زمین کشاورزی یکپارچه، همکشت و با منابع یکپارچه آبی مورد استفاده قرار می گیرد.
مهاجر به اجرای طرح زهکشی زمین‌های کشاورزی گلستان اشاره کرد و گفت: امسال 27 هزار هکتار از زمین‌های بدون استفاده شمال استان زهکشی و برای قرار گرفتن در چرخه تولید کشاورزی مهیا شد.
وی گفت: دولت دو سال آینده مصمم به زهکشی 30 هزار هکتار زمین‌های بدون استفاده گلستان است که اجرای این طرح به افزایش تولید و درآمدهای پایدار گلستانی‌ها منجر خواهد شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان به درآمد 6 هزار و 800 میلیارد تومانی کشاورزان گلستانی اشاره کرد و گفت: با توسعه خدمات روزآمد، بهره‌گیری ازعلم روز و تکمیل طرح‌های در دست اقدام، این درآمدها تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز