در مسابقه سواری استقامت فدراسیون سوارکاری ایران لرستان برتر شد

در مسابقه سواری استقامت فدراسیون سوارکاری ایران لرستان برتر شد

سوارکاری-ترکمن نیوز-  تیم لرستان عنوان برتر نخستین دوره مسابقه سواری استقامت فدراسیون جهانی سوارکاری ایران را از آن خود کرد.

هاوش گنبد خوب مبارزه کرد

هاوش گنبد خوب مبارزه کرد

ورزشی-ترکمن نیوز-  سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: تیم هاوش گنبد با هواداران پرشوری که همراه خود داشت، در بازی مقابل ما واقعا خوب مبارزه کرد که جای تقدیر دارد.

"سرمایه"داران در خانه هاوش گنبد را شکست دادند/ناکامی پنج هزار تماشاگر در سالن المپیک گنبدکاووس

"سرمایه"داران در خانه هاوش گنبد را شکست دادند/ناکامی پنج هزار تماشاگر در سالن المپیک گنبدک...

اخبار والیبال - ترکمن نیوز - در هفتمین هفته از مسابقات لیگ برتر والیبال جام شهید محسن حججی، تیم بانک سرمایه در گنبدکاووس مقابل تیم هاوش این شهرستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک میزبان خود را شکست دهد.

TurkmensNews Telegram TN

Salon Varzeshi 17 Mاخبار ورزشی-تورکمن‌نیوز- برگزاری مزایده اماکن ورزشی بر اساس ماده ۸۸ بلای جان ورزش گلستان شده و در حالی که اداره کل ورزش آن را الزام قانونی می داند، برخی هیئت ها تاکید دارند که مانعی برای توسعه ورزش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، برگزاری مزایده اماکن ورزشی در گلستان چند سالی است که به دردسری برای ورزش استان تبدیل شده و بسیاری از هیئت‌های ورزشی از در اختیار نداشتن فضایی برای استفاده و درآمدزایی گله مند هستند.

برخی از هیئت‌های ورزشی هم انتظار دارند که مکان تخصصی هر رشته باید به هیئت مربوطه واگذار شود و در چند سال اخیر بارها شاهد بودیم که اماکن ورزشی تخصصی در استان با برگزاری مزایده در اختیار هیئت دیگری قرار گرفته است.

اما بر اساس آئین نامه اجرایی ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اماکن ورزشی با برگزاری مزایده و تعیین قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری به صورت اجاره به بخش غیر دولتی واگذار می‌شوند.

اجرای ماده ۸۸ در بخش اماکن ورزشی موجب شده تا برخی هیئت‌ها از داشتن مکان ورزشی بی بهره باشند و مکان تخصصی برخی هیئت‌ها هم در اختیار آنها قرار نگیرد.

سالن‌های ورزشی باید به صورت رایگان به هیئت‌ها داده شود

رئیس هیئت هاکی استان گلستان معتقد است اجرای ماده ۸۸ در ورزش دردی از این حوزه دوا نمی‌کند.

محمد طبرسا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اجرای ماده ۸۸ در بسیاری از بخش‌ها خوب است اما برای ورزش مناسب نیست، زیرا هیئت‌های ورزشی باید مکان تخصصی داشته باشند.

اجرای ماده ۸۸ در بسیاری از بخش‌ها خوب است اما برای ورزش مناسب نیست، زیرا هیئت‌های ورزشی باید مکان تخصصی داشته باشند.

وی افزود: مگر می‌شود هیئت شنا استخر در اختیارش نباشد یا اینکه هیئت فوتبال زمین فوتبال نداشته باشد و هیئت هاکی هم از سالن هاکی بی بهره باشد، اگر هیئت‌های ورزشی مکان تخصصی در اختیار نداشته باشند پس استعدادها و قهرمانان ورزشی کجا تمرین و رشد کنند؟

طبرسا با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی باید به صورت رایگان مکان ورزشی در اختیار داشته باشند، تصریح کرد: به عقیده من حتی اماکن ورزشی باید به هیئت مربوطه و آن هم به صورت رایگان واگذار شود، زیرا هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز، سرایدار سالن و ... بر عهده مستاجر است و این موضوع موجب شده تا اینگونه واگذاری‌ها به صرفه نباشد.

وی ادامه داد: درست است که اماکن ورزشی می‌توانند درآمدزایی کنند اما ورزش سرمایه جامعه است و با اجاره دادن اماکن ورزشی بر اساس قانون ماده ۸۸، سرمایه انسانی، اجتماعی و ورزشی از بین می‌رود.

Salon Varzeshi 17 1 M

مدیریت ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس پیگیر لغو ماده ۸۸ باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان هم به انتقاد از قانون ماده ۸۸ پرداخت و خواهان پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان در راستای توقف این ماده شد.

عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اجرای ماده ۸۸ که موجب واگذاری اماکن به بخش خصوصی و درآمدزایی برای این بخش شده، آسیب بسیاری به جامعه ورزش در مسیر شناسایی استعدادها وارد کرده است.

وی افزود: با اجرای این ماده اماکن ورزشی فقط به دنبال کسب درآمد می‌روند و این موضوع موجب شده تا اقشار کم درآمد نونهال، نوجوان و جوان از ورزش دور شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: از مدیریت ورزش و جوانان گلستان تقاضا داریم تا نسبت به تشکیل جلسه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ارتباطاتی که با وزارت ورزش و جوانان دارند برای لغو فوری ماده ۸۸ اقدام کنند.

چراغعلی بیان کرد: نمایندگان مجلس استان هم می‌توانند برای کمک به ورزش لایحه‌ای را تنظیم کنند تا در کمیسیون‌های مربوطه مطرح شود و در نهایت شاهد توقف قانون ماده ۸۸ باشیم تا ورزش آسیبی نبیند.

وی یادآور شد: قانون ماده ۸۸ آسیب‌های زیادی به ورزش وارد کرده و توقف آن موجب رونق دوباره ورزش‌های تخصصی و جذب نسل جوان به سمت سالن‌ها خواهد شد.

Salon Varzeshi 17 2 M

ماده ۸۸ یک تکلیف قانونی است و ما گریزی از اجرای آن نداریم

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم به اجرای ماده ۸۸ نقد دارد اما بیان کرد که این یک قانون است و باید آن را اجرا کنیم.

بهمن طیبی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ماده ۸۸ یک تکلیف قانونی کشوری است و ما گریزی از اجرای آن نداریم، البته بنده به برخی بخش‌های این ماده نقد دارم زیرا باید دست اداره کل ورزش و جوانان استان باز باشد تا برخی اماکن تخصصی با اختیار اداره کل و با مبالغ کارشناسی شده به هیئت‌های ورزشی مربوطه واگذار شوند.

وی افزود: در هر صورت تا زمانی که دست ما باز نباشد نمی‌توانیم گریزی در اجرای ماده ۸۸ داشته و برگزاری مزایده برای واگذاری سالن‌های ورزشی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه در نهایت درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی بین هیئت‌های ورزشی تقسیم می‌شود، گفت: درآمد اماکن ورزشی هر شهرستان تجمیع می‌شود و اداره ورزش و جوانان آن شهرستان بین هیئت‌های ورزشی تقسیم خواهد کرد.

باید دست اداره کل ورزش و جوانان استان باز باشد تا برخی اماکن تخصصی با اختیار اداره کل و با مبالغ کارشناسی شده به هیئت‌های ورزشی مربوطه واگذار شوند.

طیبی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم درآمد حاصل از یک مکان تخصصی ورزشی را به همان هیئت بازگردانیم زیرا در این صورت هیئت‌هایی که دارای مکان تخصصی نیستند سهمی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تقسیم درآمد اماکن ورزشی میان هیئت‌ها بر اساس شاخص‌های مورد نظر است، خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان هر شهرستان درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی را بر اساس شاخص‌هایی مانند تقویم سالانه، برگزاری مسابقات، اعزام‌ها، ورزشکاران سازمان یافته، نیازها، امکانات، گرانی وسیله ها و ... میان هیئت‌های ورزشی تقسیم می‌کند.

طیبی در خصوص انتقاداتی که به مبلغ بالای اجاره برخی اماکن ورزشی در استان شده، گفت: مبلغ اجاره هر مکان ورزشی را اداره کل ورزش و جوانان تعیین نمی‌کند بلکه این مبلغ توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود و سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته فکر می‌کنم برخی از نقدها فرار به جلو بوده زیرا درآمد برخی اماکن ورزشی چندین برابر اجاره آن است و حتی برخی رشته‌ها زمانی که اجاره کمتری پرداخت می‌کردند، شهریه کمتری از ورزشکاران نمی‌گرفتند.

به نظر می‌رسد آئین نامه اجرایی ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در بخش اماکن ورزشی نیازمند بازنگری است تا ادارات ورزش و جوانان فضاهای تخصصی هر رشته را به هیئت مربوطه واگذار کنند.

واگذاری فضای تخصصی هر رشته به هیئت مربوطه موجب خواهد شد تا هیئت‌های ورزشی برای توسعه و استعدادیابی و استعدادپروری، برنامه ریزی بهتری داشته باشند و سر آنها در داشتن مکان تخصصی بی کلاه نماند.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: mehrnews.com / محمد صالحی

مطالب مرتبط:

زمان بازگشت پیکر جان باختگان حادثه رمی جمرات مشخص نیست

اظهارات تند ترامپ؛ از ابلهانه خواندن برجام تا بی مصرف خواندن

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان گنبدی

اسامی جان باختگان ایرانی در حادثه جمرات

یک یوزپلنگ ماده ایرانی بر اثر تصادف جان باخت

امکان انتقال پیکر برخی از شهدای منا به کشور وجود ندارد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram