Mohit-Zist.jpgتورکمن نیوز- محیط زیست: مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تنها راه حفاظت از منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و گفت: ارتقای فرهنگ استفاده از منابع طبیعی با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود باید مورد توجه قرار گیرد.

تورکمن نیوز به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، خلیل عابدینی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی مسئولان روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه 3 کشور که امروز در سالن جلسات این اداره کل در رشت برگزار شد، با اشاره به ویژگی های یک روابط عمومی موفق، اظهار کرد: روابط عمومی ها نقش موثری در فرهنگ سازی دارند.

وی با بیان اینکه عناصر مرتبط با حوزه ارتباطات در تغییر فرهنگ موثر هستند، افزود: ارتباطات و فرهنگ دو مقوله مجزا نیستند و فعالیت در عرصه روابط عمومی بر ارتباطات متکی است زیرا بر نگرش و رفتار افراد موثر است؛ لذا افرادی که در حوزه روابط عمومی کار می کنند تاثیر بسزایی بر تغییر فرهنگ دارند.

عابدینی با بیان اینکه فرهنگ تاثیر بسزایی بر شیوه ارتباطات دارد، تصریح کرد: ارتباطات تاثیرات متفاوتی بر فرهنگ انسانی می  گذارد به ویژه در شرایطی که میان دو فرهنگ قرار گیرد و وظیفه همگن سازی و ایجاد ارتباط بین فرهنگی را برعهده داشته باشد که این از وظایف روابط عمومی هاست.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه روابط عمومی ها علاوه بر وظایف درون سازمانی دارای وظایف برون سازمانی نیز هستند، ادامه داد: مخاطب شناسی یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست که برای رشد و نمو، حوزه رفتار انسان ها را مورد بررسی قرار می دهد لذا تا زمانی که فرهنگ مخاطب را نشناسیم نمی توانیم برای جذب آن ورود کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی می تواند فرهنگ سازی کند، بیان کرد: اطلاع یابی، اطلاع شناسی و اطلاع رسانی 3 وظیفه مهم روابط عمومی ها در عرصه فرهنگ است، یک روابط عمومی موفق در وهله اول اطلاعات را شناسایی می  کند و پس از تحلیل مناسب به اشاعه و ترویج آن می پردازد.

عابدینی به پنج نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: نقش نمایشی یعنی ارائه فرهنگ صحیح از طریق سخنرانی ها و برگزاری مراسمات، نقش اظهاری یعنی پاسخگویی و خبرسازی در عرصه اطلاع رسانی به مردم، نقش مشورتی یعنی همراهی و مشاوره با جامعه و سازمان مربوطه، نقش مذاکری یعنی همراهی در برقراری تفاهم و نقش تفسیری یعنی تجزیه و تحلیل وقایع از نقش های روابط عمومی ها در فرهنگ سازی است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اتصال روابط عمومی ها به دنیای مجازی را یکی از ارکان مهم موفقیت در عرصه اطلاع رسانی دانست و متذکر شد: یک روابط عمومی موفق باید بتواند به خوبی با دنیای مجازی و عصر دیجیتال مرتبط باشد تا بتواند تهدیدها و فرصت ها را به درستی شناسایی کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه نگری به معنای مدیریت جامع آبخیزها باید عملیاتی شود، یادآور شد: مدیریت جامع آبخیزها رکن اصلی فعالیت در سازمان است، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با 11 هزار و 500 نفر نیروی انسانی و وسعت 135 میلیون هکتاری نیازمند مشارکت حداکثری در تمامی بخش هاست.

عابدینی تنها راه حفاظت از منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از منایع طبیعی یکی از بحث های مهم و راهبردی در سازمان است که ارتقای فرهنگ استفاده از منابع طبیعی با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، گردهمایی مسئولان روابط عمومی اداره کل های منابع طبیعی منطقه 3 کشور متشکل از گیلان، مازندران (ساری و نوشهر)، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، گلستان، قزوین، خراسان شمالی، البرز و روابط عمومی سازمان جنگلها در چالوس امروز، 11دی ماه برگزار شد./ ایسنا

مطالب مرتبط:

سال جاری درآمدهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ر

پایانه راه آهن بندر خشک اینچه‌برون با سرمایه گذاری راه آهن ک

مصلی نماز جمعه بزرگترین اجتماع مردمی مقابله با تهاجم فرهنگی

حضور تنها نماینده مسابقات اسکی بانوان در رقابت‌های المپیک زم

احراز صلاحیت تنها یک نفر از حوزه انتخاباتی مجلس دهم گنبد کاو

اصلاحات راه تضمین سلامت انقلاب و نظام است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram