Koh Jahan Namaتورکمن نیوز - گردشگری: یک مسافر از نوک قله 3 هزار و 800 متری جهان‌نمای استان گلستان سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، ساعت 3 و 30 دقیقه بعد از ظهر روز هفتم مهرماه جوان 34 ساله قمی همراه دوست خود برای دیدن منظره زیبای زیرپا به لبه پرتگاه می‌رود که ناگهان صخره زیرپایش فرو ریخته و به ته پرتگاه 700 متری ارتفاعات چکل سر جهان نما سقوط می‌کند.


 دوستان او که نمی‌توانند حتی محل سقوط او را ببینند خبر حادثه را از طریق محیط بانی به اطلاع جمعیت هلال احمر می‌رسانند. تا پایگاه امداد و نجات روستای درازنو که بتازگی برای پوشش همین نوع حوادث در منطقه گردشگری فعال شده وارد عمل شود.
بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان و فضای معلق جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز به این منطقه اعزام می‌شوند و به امید اینکه جوان گمشده روی صخره یا درختی گیر کرده باشد با پایین فرستادن نیروی امدادی توسط طناب شروع به جست و جو می‌کنند. این جست و جوها به دلیل صعب العبور بودن، ارتفاع زیاد و برخورد عملیات با شب متوقف شد تا اینکه صبح با روشن شدن هوا تیم دیگری از پایین دره وارد عمل شد و لابه‌لای شکاف سنگ‌ها این کوهنورد را که به علت شکستگی‌های مختلف دچار مرگ شده بود کشف کرد و به بالا انتقال داد.

سید رحیم میر کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان گلستان گفت: این عملیات در نوع خود یکی از بی‌سابقه‌ترین و خطر ناک‌ترین عملیات‌های نجات در فضای معلق و کوهستان بوده که داوطلبان عرصه امداد و نجات هلال احمر با از خود گذشتگی آن را به پایان رساندند. در این عملیات 15 نفر از نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر استان در قالب 4 تیم کوهستان و فضای معلق همراه یک آمبولانس و 3 خودروی کمکدار سبک به منطقه اعزام شدند.

  باتجربه‌ترین افراد در این عملیات شرکت داشتند شخصی که سابقه حضور در اردوی تیم ملی کوهنوردی را دارد سرپرستی عملیات را به عهده داشت اما چون منطقه صعب العبور بود و نمی‌شد برانکارد را دست گرفت باید کارگاه‌های کوهنوردی متعددی ایجاد می‌شد یعنی با پیدا کردن نقاط اتکا داخل صخره‌ها، برانکارد به کارگاه سوار و از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می‌یافت به همین خاطر عملیات کشف و انتقال جسد 24 ساعت به طول انجامید.

مطالب مرتبط:

هیات دولت تصویب کرد؛ واحد پول ایران از "ریال" به "تومان" تغ

دعوت 5 والیبالیست ساحلی گلستان به اردوی تیم ملی

نوزادی که 55 روز پس از مرگ مادرش به دنیا آمد

پویانمایی «اسب» عصاره دسترنج هنرمندان گلستانی به فرانسه دعوت

رسانه ها به مناطق مرزی توجه بیشتری کنند/ استیفای حقوق مرزنشی

روند رو به رشد بیماران خاص و سرطانی گلستان نگران کننده است +

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram