IMG 3183 Copyتورکمن نیوز - فرهنگی: مراسم روز خبرنگار امسال در استان گلستان دارای حواشی مختلفی بود که از نکات بارز آن می‌توان به اهدای کارت‌های بدون اعتبار و حضور عکاسان خبری بدون دوربین در این مراسم اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران استان گلستان، شامگاه شنبه در تالار فخرالدین اسعدگرگانی و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

 

اما این مراسم دارای نکات مختلف، جالب و خواندنی هم بود که به اختصار، بخش‌های مختلف آن از نظرتان می‌گذرد.

 

* نکته مهم قبل از برگزاری مراسم روز خبرنگار این بود که تا روزهای قبل حتی بسیاری از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مختلف به دلیل عملکرد نامناسب ارشاد استان در روز خبرنگار سال گذشته و مجهول بودن چگونگی برنامه‌ریزی برای روز خبرنگار امسال، قصدی برای شرکت در مراسم را نداشته و حتی شنیده‌هایی مبنی بر تحریم مراسم این روز نیز به گوش می‌رسید.

 

* از ماه‌های گذشته زمانی که بسیاری از خبرنگاران دل خوشی به مدیریت ارشاد برای برگزاری این مراسم نداشتند، آستین‌های خود را بالا زدند و با برگزاری جلسات مختلف، تشکیل کمپین در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تهیه گزارش و اخبار گوناگون، سعی در هر چه بهتر برگزار شدن این جلسه داشتند.

 

* به هر ترتیب مراسم روز خبرنگار امسال از ساعات عصرگاهی روز شنبه آغاز و تا پاسی از شب به گونه‌ای ادامه یافت که بسیاری از خبرنگاران ترجیح دادند به منزل بروند و استراحت کنند و حتی برخی دل به تجلیل هم نبستند و از خیرش گذشتند. یکی از دلایل این دسته از خبرنگاران، توزیع نامناسب و به دور از شأن خبرنگاران کارت‌های هدیه و بسته‌های هدیه‌ای بود که به عقیده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحفه درویشی از سوی استاندار گلستان است.

 

* محتویات این بسته‌های هدیه یک نسخه کتاب با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و هنری، یک لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ بدون اعتبار بود که بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در جلسه، این کارت‌ها روزهای آینده شارژ خواهد شد.

Tajamoe khabarnegaran01

* البته در خصوص مبلغ هدیه آن نیز بحث و مناقشه و اختلاف نظر وجود دارد و برخی معتقد هستند به دلیل کمبود منابع اعتباری استان، این کارت‌ها مبلغ 50 هزار تومان شارژ خواهد شد و برخی دیگر نیز معتقد هستند این فاصله چند روزه، به دلیل رایزنی اداره ارشاد برای جذب اعتبار بیشتر در این خصوص است.

 

* با توجه به آنکه قبل از سخنرانی افراد مسئول، زمانی به تعدادی از خبرنگاران داده شد تا درددلی را با مسئولان حاضر در جلسه داشته باشند، برخی از خبرنگاران شهرستان‌ها به خصوص در شرق استان گلستان اعتراضی را با صدای رسا و بلند در جلسه اعلام کردند که چرا ما هیچ‌گاه حق سخن گفتن نداریم.

 

* در بخش تجلیل از تعدادی خبرنگار نمونه استان گلستان، تعدادی از اصحاب رسانه سئوالی را مطرح کردند که این افراد بر چه اساس انتخاب شده و معیار داوری ارشاد بر چه بوده است؟ که این سئوال باعث استقبال و تشویق بسیاری از حاضران در جلسه شد.

 

* برخی از خبرنگاران پس از پایان جلسه به دور استاندار گلستان جمع شده و با وی به بازگویی درددل‌های خود پرداختند و حتی موضوع انتخاب خبرنگاران برتر را نیز مطرح کردند که استاندار پاسخ داد: من در این رابطه دخالتی نداشتم.

 

* تجلیل از مدیران و مسئولانی که بیشترین تعامل و همکاری را با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتند، نکته قوت و نو در این مراسم بود که چنین اقداماتی باعث ایجاد انگیزه و رقابت در بین مسئولان خواهد شد و این حرکت به نوعی فرهنگ‌سازی برای شناخت شأن رسانه‌ها بین دستگاه‌ها، مدیران و مسئولان خواهد شد.

 

* حضور تعداد کمی از عکاسان خبری و غیبت برخی از آنها و حتی حضور تعدادی بدون دوربین، موضوعی بود که مورد سئوال اصحاب رسانه و خبرنگاران واقع شد.

 

* هر چند در پی طرح نقدهای مختلف از مراسم امسال روز خبرنگاران در گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه اعلام کرد که هر ساز و کاری برای برگزاری چنین مراسمی اندیشیده شود باز هم جای نقد دارد و منتقدان مطالب خود را بیان می‌کنند.

 

برای دیدن گزارش تصویری مراسم روز خبرنگار (17 مرداد) استان گلستان اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

حمیدی فرماندار گنبد: استکبار به دنبال بی‌انگیزه کردن نیروی ک

ثبت‌نام سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در گلستان

آغاز طرح سنجش هفت هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در گنبدکاووس

آماده تغییر در مدیریت ورزش گنبدکاووس هستم/والیبال گنبدکاووس

مراسم تشییع دکتر احمد خرمالی از شهدای حادثه منا در گنبد کاوو

زندگی «ارباب‌ها» و «قاچاق‌برها»/روایت غیر رسمی از قاچاق مهاج

دیدگاه‌ها  

+2 #1 پاسخ: از کارت‌های هدیه بدون اعتبار تا حضور عکاسان بدون دوربین در مراسم فرهادی 1394-05-28 14:48
کارت هاهنوزهم شارژنشده اند . 17 مردادکجا و امروز 29 مرداد ! کارت توخالی برای خبرنگاران ! عجب تجلیلی !!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram