Ketab B 23 Mاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز- یک نشریه آمریکایی در مطلبی تحلیلی به مقایسه آمار فروش بازار نشر امریکا در چند سال اخیر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از پابلیشرز ویکلی، افزایش ۱.۵ درصدی در فروش آنقدر نیست که بتوان دیگر کاهش‌های ایجاد شده در بخش‌های اصلی نشر آمریکا در سال ۲۰۱۶ را نادیده گرفت.

در واقع درآمد صنعت نشر با کاهشی ۵.۱ درصدی در سال ۲۰۱۶ به نسبت سال ۲۰۱۵ روبه روبوده است و به رقم ۲۶ میلیارد و ۲۴ میلیون دلار رسیده است.

برمبنای گزارشی که انجمن ناشران آمریکا از سال ۲۰۱۶ منتشر کرده فروش کتاب‌های مذهبی با رشدی ۶.۹ درصدی روبه روشده است. در عین حال فروش کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با افزایشی  ۶.۷ درصدی روبه رو شد.  

آمار فروش کتاب‌های مذهبی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱.۰۶ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱.۱۳ میلیارد دلار بوده است و رشدی ۶.۷ درصدی را ثبت کرده است.

افزایش فروش کتاب‌های مذهبی به دلیل انتشار چند عنوان کتاب تاثیرگذار و الهامبخش صورت گرفته است و افزایش فروش کتاب‌های کودک و نوجوان نیز برای انتشار کتاب‌هایی در جهان داستانی «هری پاتر» از جمله «بچه نفرین شده» نوشته رولینگ رخ داده که بیش از ۴ میلیون نسخه فروش داشت.

فروش کتاب‌های غیرداستانی بزرگسالان نیز با افزایشی ۵.۱ درصدی روبه روشده و به فروش ۵.۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۵ برابر با ۵.۵۹ میلیارد دلار بود.

بخش کتاب‌های داستانی بزرگسال تنها بخشی بود که کاهش فروش در آن مشاهده شد و ۷.۸ درصد به نسبت سال ۲۰۱۵ کاهش یافت. نبود کتاب‌های بزرگ عاملی برای این کاهش فروش بود. رمان‌نویسان نیز نتوانستند توجه رسانه‌ها را بیشتر به خود معطوف کنند چرا که شبکه‌های کابلی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری معطوف بودند.

در گزارش انجمن ناشران آمریکا شاهد افزایش فروش چاپی و کاهش فروش کتاب‌های الکترونیک نیز هستیم. درعین حال فروش کتاب‌های شنیداری قابل دانلود به نسبت سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

فروش کتاب‌های جلد کاغذی رشدی ۵.۴ درصدی داشته است و کتاب‌های با جلد سخت نیز افزایشی ۴.۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

کاهش فروش کتاب‌های الکترونیک برای سومین سال متوالی و این بار با کاهشی ۱۶.۹ درصدی نسبت به سال پیش رخ داد و فروش ای‌بوک‌ها را به ۲.۲۶ میلیارد دلار رساند. ای بوک‌ها بیشترین فروش خود را در بخش داستان بزرگسال تجربه کردند و با این حال آمار فروششان کاهشی ۳۳ درصدی را نشان داد.

در زمینه دانلود کتاب‌های شنیداری نیز افزایشی ۱۹.۷ درصدی مشاهده شد و رقمی ۶۴۳ میلیون دلاری را ثبت کرد که بیش از دو برابر آمار سال ۲۰۱۲ بود.

در بخش فروش کتاب‌های آموزشی و دانشگاهی فروش ۹.۲ درصد کاهش یافت، که در این میان کتاب‌های آموزش عالی کاهشی ۱۲.۶ درصدی و کتاب‌های تخصصی کاهشی ۲۲.۵ درصدی را تجربه کردند.

کاهش فروش در بخش آموزش عالی به چندین عامل بستگی داشت که توجه دانشجویان به ابزار آموزشی دیجیتال در برابر چاپی و تغییر در رفتارهای دانشجویان از جمله آنها بوده است.   کاهش در فروش کتاب‌های تخصصی نیز به راکد بودن بودجه کتاب‌خانه‌ها برای خرید این کتاب‌ها مربوط بوده است. با این حال در هر دو بخش کتاب‌های آموزش عالی و کتاب‌های تصصی در اولین فصل سال ۲۰۱۷ افزایش مشاهده شده است.

این گزارش از فروش حدود ۱۸۰۰ ناشر استخراج شده است.

در مجموع فروش واحد کتاب در سال ۲۰۱۶ برابر ۲.۷۱ میلیارد نسخه بوده است که به نسبت ۲.۶۷ میلیارد نسخه در سال ۲۰۱۵ افزایشی ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال درآمد حاصل از فروش این کتاب‌ها برابر ۲۶.۲۴ میلیارد دلار بوده که به نسبت ۲۷.۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ نشان دهنده کاهشی ۵.۱ درصدی است.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: mehrnews.com

 

مطالب مرتبط:

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همچنان اول آسیا و پنجم جهان

شکر داخلی شهریور به بازار می‌آید/روندکاهش قیمت شکرآغازشد

بحران سلامت دهان و دندان/سالانه 4 میلیون دندان دایمی در کشور

شکار سگ‌های ولگرد در محلات و پارک‌های متروک گنبد کاووس/نگران

ادامه برف و باران درگلستان /تردد درجاده ها با احتیاط و مناطق

با صدور حکمی از سوی دبیرکل حزب؛ رئیس ستاد انتخاباتی حزب توسع

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram