Fazilat 30 fاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تنها کمتر از 5 درصد از فعالیت‌های ارشاد، موسیقایی است و  این بد است که فعالیت‌های دیگر اصلا دیده نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به راهبرهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین راهبردها و اولویت‌های دستگاهی که تلاش حداکثری برای انجام و تحقق آن می شود، رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در مباحث فرهنگی است.

وی افزود: پرهیز از سیاسی شدن مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر دو اصل اعتدال و وفاق از دیگر راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان گلستان با توجه به تنوع اقلیم و قومیت‎ها بسیار مورد توجه است.

فضیلت ادامه داد: اصلاح نیروی انسانی و کیفی سازی کادر با اجرای طرح جامع انگیزشی و توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی و شفاف‌سازی و تبیین مرزهای مسئولیت متناسب با منابع که در اختیار وزارت ارشاد در مقایسه با سایر دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد از دیگر راهبرد‌های ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات فرهنگی کشور 7 هزار و 100 میلیارد تومان است، گفت: سهم ارشاد از این اعتبارات کمتر از یک‌ هزار میلیارد تومان است، در حالی که سهم و تکثر وظایف ارشاد 7 برابر منابعی است که به آن اختصاص پیدا می‎کند.

وی با بیان اینکه 17 پروژه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در استان در دست احداث است، گفت: در حال حاضر 12 پروژه استانی و 5 پروژه کشوری در گلستان با پیشرفت‌های فیزیکی گوناگون در حال ساخت است.

فضیلت به پروژه ساخت ساختمان جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح بدون دریافت پروانه ساخت صورت گرفته و شهرداری در میانه‌های راه جلوی ساخت آن را به دلیل نداشتن پروانه گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: ساختمان کنونی اداره کل ارشاد گلستان متعلق به اداره غله استان است و حل این مشکل منوط به مصوبه هیات دولت در تغییر مالک زمین‌ها بوده و چاره دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته در سال 95، گفت: 44 کارگاه آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ، هنر و رسانه به مدت 13 هزار و 451 نفر ساعت برگزار شد.

حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: تاکنون 14 مرکز دیجیتال در گنبد کاووس، بندر ترکمن، رامیان، سعد آباد فندرسک علی آباد کتول، مینودشت و گرگان راه اندازی شده که از این تعداد 5 مرکز تا سال 90 و مابقی در دوره دولت تدبیر و امید تاسیس شده است.

وی بیان کرد: صدور مجوز و برگزاری 234 نمایشگاه هنری در سطح استان، اجرای 124 عنوان نمایش با تعداد 326 اجرا در سطح استان با انواع گوناگون صحنه ای، خیابانی، تعزیه، کودک و نوجوان و شادمانه، اجرای 10 جشنواره قرآن و عترت، برگزاری همایش مختومقلی فراغی با حضور مهمانان خارجی از کشور ترکمنستان و همایش شیخ محمد حسین مقصودلو از جمله فعالیت های فرهنگی این اداره کل در سال گذشته محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه گفت: متاسفانه برخی به جای توجه به تعدد این طرح‌های فرهنگی، فقط کنسرت‌ها را جزو اقدامات انجام شده ارشاد می‌دانند و از اجرای آن انتقاد می‌کنند.

فضیلت بیان کرد: تنها کمتر از 5 درصد از فعالیت‌های ارشاد، موسیقایی است و این خیلی بد است که 5 درصد به خوبی دیده شود ولی 95 درصد دیگر اصلا دیده نشود.

وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی مقدس است پس باید قانونش محترم باشد. همان قانون‌گذار جمهوری اسلامی در شرح وظایف ارشاد آورده که به موسیقی باید پرداخته شود.

فضیلت با بیان اینکه ما همواره می‌خواهیم صفر تا صد قانون اجرا شود، افزود: همان قانونی که راجع به حجاب، نماز، قرآن و عترت گفته، در خصوص موسیقی هم گفته که باید به آن عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان گفت: در سال مسافرت‌های خارجی بسیاری برای حضور در کنسرت صورت می گیرد که اگر بتوانیم فضایی را در کشور خودمان با رعایت حریم و خطوط قرمز فراهم کنیم، از این سفرهایی که تاثیرات بد فرهنگی دارد و همچنین باعث خروج ارز از کشور می‌شود، جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبد: دولت تنها از افراد ثبت‌نام ک

افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح صیاد در گرگان

۶۰ درصد فوت موتورسواران بر اثر ضربه مغزی/تاکید بر استفاده کل

گلستان زلزله خیز است/ لزوم ممانعت از ساخت و ساز در مناطق پرخ

موتورسواران 40 درصد تصادفات منجر به مرگ را تشکیل می‌دهند

سرقت 5 ثانیه ای مرد گلستانی از موبایل فروشی های شاهرود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram