Fazilat 23 Fاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با یادآوری فعالیت 14 خانه فرهنگ دیجیتال در استان، گفت: از ظرفیت خانه‌های فرهنگ دیجیتال در بخش کاهش و رفع آسیب‌های فضای مجازی می‌توان بهره جست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حجت الاسلام علی‌اصغر فضیلت در جلسه شورای فرهنگی و پیشگیری ازمواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و آسیب‌های فضای مجازی در گرگان اظهار داشت: با اندکی ابتکار و نوآوری می‌توان از توانمندی این خانه‌های فرهنگ استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی پدیده نو است بر یافتن راهکارهایی برای کاهش آسیب‌‌های این حوزه تاکید کرد.
مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان بر استفاده از ابزار هنر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری می‌توان به عنوان پیشنهاد، موضوع آسیب‌های اجتماعی را مطرح کرد تا هنرمندان علاقمند آثار هنری با این مضمون تولید کنند.
وی همچنین ضمن یادآوری این نکته که هنر دستور بردار نیست، گفت: اما این نگرش که هنر راهبردی باشد برایمان فرصت ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال در جشنواره تئاتر استانی که با موضوع آزاد برگزار می‌شود می‌توان پیشنهاد داد که تولید اثر با موضوع آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

* انتخابات انجمن هنرهای نمایشی برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان نیز خبر داد و گفت: بر اساس آئین‌نامه جدید مرکز هنرهای نمایشی کشور، این انتخابات برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام فضیلت افزود: بر اساس آئین‌نامه جدید مرکز هنرهای نمایشی کشور فقط هسته مرکزی گروه‌های ثبت‌ شده می‌توانند در انتخابات داوطلب و به‌عنوان هیات امنا و رئیس انجمن نمایش استان انتخاب شوند.
وی ادامه داد: پیشنهاد انجمن نمایش استان بر این بود که انتخابات پیش از مراسم اردیبهشت تئاتر استان گلستان برگزار شود.
مدیرکل ارشاد گلستان به تشکیل جلسه‌ای با حضور سرپرست گروه‌های نمایشی ثبت‌شده نیز اشاره کرد و گفت: این جلسه نخستین اقدام برای برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان خواهد بود.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی گلستان نیز با یادآوری لزوم برنامه‌ریزی مدون برای دستیابی به اهداف شورای فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و آسیب‌های فضای مجازی، گفت: معتقدیم برنامه‌ریزی مقدم بر فعالیت است، به عبارتی در سایه تشکیل شوراها این اتاق فکر است که منجر به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌شود.
قدرت دائمی با بیان این نکته که اداره کل براساس سه شاخص ارزیابی می شود، افزود: فعالیت عمومی، فعالیت‌های اختصاصی و ارزیابی و برنامه‌ریزی بر اساس عضویت در کارگروه شورای استانی و ملی از شاخص‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

*مشارکت اداره کل ارشاد در برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی
براساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اکران فیلم‌هایی از شهید آوینی در مراسم اعتکاف، اجرای نمایش خیابانی «پوتین» و «آلزایمر»، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی، برپایی کارگاه تولید اثر هنرهای تجسمی و برگزاری شب شعر و خاطره از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است که با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و به همت حوزه هنری استان و با مشارکت این اداره کل برگزار می‌شود.
هفته هنر انقلاب اسلامی از نوزدهم فروردین به مدت یک هفته و با هدف پاسداشت هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

*برپایی نمایشگاه نقاشی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان از برپایی نمایشگاه نقاشی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: یک هنرمند می‌تواند با زبان هنری خیلی از مفاهیم و دیدگاه‌ها را در اثر هنری خود بیان کند.
طیبه رجنی افزود: به مناسبت فرا رسیدن بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، این نمایشگاه نقاشی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان رامیان برپا شده است./ایرنا

مطالب مرتبط:

مشمولان سهام عدالت تا کِی برای ثبت شماره شبای بانکی فرصت دار

تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید جزو سه اولویت اول مدیرا

مدیر چند شبکه مجازی غیراخلاقی در گرگان دستگیر شد

وزیر امور خارجه: پسا برجام فرصتی مناسب برای پیشبرد اهداف عال

ماکت‌ها جایگزین خانه‌های تاریخی می‌شوند/گام روبه عقب موزه گل

ملاقاتی بی‌ثمر؛ ترامپ اهرمی برای فشار به کمپانی‌های بزرگ تکن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram