Kaebe.jpgوزیر حج عربستان اعلام کرد: براساس دستورات و قوانین جدید، هر زائر تنها یک‌بار اجازه‌ی انجام مناسک حج تمتع را دارد و تا پنج سال این فرد نمی‌تواند حج مجدد به‌جا آورد.

تورکمن نیوز: به گزارش خبرگزاری (ایسنا)، «بندر حجار» با اشاره به طرح‌های توسعه‌ی حرم‌ها در شهرهای مدینه و مکه اظهار کرد: مکه مکرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه در این دوره شاهد طرح‌های عظیمی هستند که بی‌سابقه بوده است. طرح‌های بزرگی که در اماکن مقدسه در حال اجرا هستند، با هدف ایجاد راحتی و اطمینان‌بخشی به حجاج انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از دستورات و قوانینی که با این طرح‌های توسعه همراه شده است، طرح «راه درست، حج با مجوز» است، تصمیمی که بر تکرار نشدن حج تا پنج سال از زمان ادای مناسک تاکید می‌کند، (یعنی هر کس مناسک حج را به‌جا آورد تا پنج سال بعد حق تکرار آن را ندارد)؛ به این ترتیب فرصت ادای مناسک حج برای همه فراهم می‌شود.

رسانه‌های سعودی به نقل از وزیر حج عربستان نوشته‌اند: حج بدون مجوز، آثار سوء و منفی دارد و وجهه‌ی اسلام و مسلمانان و عربستان را به عنوان کشور مسؤل سازماندهی حج مخدوش می‌کند و یکی از آثار سوء آن، مانع‌تراشی در برابر توان بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای مطلوب طرح‌هایشان است.

تکرار در انجام مناسک حج با توجه به تعداد زیاد درخواست‌ها برای این سفر واجب در مقابل سهمیه‌ی محدود کشورهای اسلامی که براساس جمعیت آن‌ها تعیین می‌شود، یکی از مسائل سازمان حج ایران نیز به‌شمار می‌آید، برای همین در آخرین نوبت ثبت‌نام‌ها، پشت فیش‌های حج ظهرنویسی شد که متقاضی فقط یک‌بار امکان خرید فیش حج را دارد تا از سفر تکراری زائران جلوگیری شود و نوبت به متقاضیانی که تا کنون به حج تمتع مشرف نشده‌اند برسد.

اما با این حال هنوز عده‌ی زیادی هستند که اصرار بر تکرار حج تمتع دارند و سیاست‌های سازمان حج تا به حال بر تمایل آن‌ها فائق نشده است.

مطالب مرتبط:

شنا کردن در تاسیسات آبی گلستان ممنوع است

اعزام اولین گروه حجاج ایرانی به حج از اول مرداد

پیام تسلیت عبدالغفار رادمهر به بازماندگان حوادث حج

پایان تصورات درباره بازدهی بیشتر مغز در اول صبح/ تدریس از ۹

اقدامات وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای مرغی/ دست زدن به لاشه

واجدین شرایط تشرف به حج تمتع برای ثبت نام اولیه فراخوانده شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram