Farhangi TurkmensNewsاخبار فرهنگی - تورکمن‌نیوز: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس هستند و در تلاش هستیم ۳۰ درصد جمعیت شهرستان را عضو کتابخانه‎ها کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، زهرا نقی‌نسب ظهر امروز در جمع خرنگاران اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس، تعداد 9کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد 3 کتابخانه مشارکتی با اداره زندان، بسیج و هلال‌احمر است.

وی افزود: همچنین تعداد 6 کتابخانه نهادی است که از این تعداد یکی روستائی در کرند و یکی شهری در اینچه برون و تعداد 4 کتابخانه در سطح شهرستان قرار دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس درباره کتابخانه نهادی اینچه‌برون تصریح کرد: مشکلاتی در این کتابخانه وجود دارد که متاسفانه سبب شده با توجه به هزینه و امکانات انجام شده، همچنان بلاتکلیف بماند که می‌توان به عدم حریم، فضای نامناسب توسط بازرسین اشاره کرد که در تلاش هستیم آئین‌نامه موجود کتابخانه نهادی را بومی‌‌سازی کنیم و این آئین‎نامه‎ها با بافت سنتی این منطقه همخوانی ندارد.

نقی‌نسب اظهار کرد: با توجه به موانع و مشکلات موجود درصدیم راهکاریی برای رفع این موانع ایجاد کنیم و ممکن است این کتابخانه همچنان دایر نشود.

رئیس کتابخانه‎های عمومی شهرستان گنبدکاوس اظهار داشت: بیش از 3هزارو 200 نفر در شهرستان عضو کتابخانه‌ها هستند و در تلاش هستیم در افق 1404 حداقل 30 درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌ها شوند که در حال حاضر با جمعیت 300 هزار نفری شهرستان متاسفانه تنها یک صدم جمعیت عضو کتابخانه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 70 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد و هر کتابخانه بنا به وسعت، درجه فرهنگی و تعداد اعضاء از سهمیه سالانه کتاب و مجله برخوردار خواهند بود.

نقی‌نسب درباره وضعیت کتابخانه‌های مسجد قائمیه و کتابخانه مصلی گفت: در یک‌سال گذشته که از بسته شدن این کتابخانه‌ها می‌گذرد تلاش زیادی برای راه‌اندازی دوباره آن انجام دادیم اما متاسفانه هیچ تغییری در شرایط موجود انجام نشده، قرار است مذاکراتی با فرماندار ویژه و امام جمعه شهرستان داشته باشیم و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها نیازمند همراهی امام جمعه و فرماندار شهرستان است.

وی گفت: اگر پیگیری لازم برای برپایی دوباره آن انجام نشود، امتیاز این کتابخانه‌ها قطع می‌شود.

نقی نسب افزود: زنگ کتاب یکی از برنامه‌های شاخص هفته کتابخوانی با حضور نویسنده و محقق کشوری سرکار خانم عذری جوزانی و آقای اونق برگزار شد و در حال جمع‌آوری طرح‌های خلاق و خاص برای پایتخت کتاب در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستیم تا هفته اول آذرماه به دبیرخانه ارسال کنیم.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر همکاری خوبی در زمینه پرداخت نیم درصد دارند و کمک بزرگی به بازسازی کتابخانه‌های سطح شهرستان شده است.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تولید بیش از یک هزار تن گوشت سفید امسال در گالیکش

گنبد قابوس مرجع گردشگران فرهنگی استان گلستان

بیش از دو سوم درآمد سالانه شهری خرج هزینه‌های اعضای شورا می‌

گذشت برداشت کلزای کلاله بیش از ۱۲۰۰ هکتار

حضور قطعی تیم والیبال جواهری گنبد در لیگ برتر کشور

تولید بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار تن گندم در ‌گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram