TurkmensNews Telegram TN

Sadeq Ali Moqaddamتورکمن نیوز- اخبار هواشناسی: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اثر بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده، خسارتی متوجه استان نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، صادق علی مقدم اظهار کرد: بارش‌ همچنان در اکثر نقاط جریان دارد و تنها در برخی نقاط موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌های درون شهری شده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های همکاران این اداره کل در شهرستان‌ها حاکی از بارش یکنواخت در تمامی سطح استان توام با کاهش دما است و البته فعلا از شدت بارش در شهر گرگان کاسته شده است.

 

آبگرفتگی در برخی معابر گلستان

مقدم با اشاره به اطلاعیه هواشناسی استان از دو روز گذشته اذعان کرد: در این اطلاعیه بارش‎های رگباری توام با رعد و برق پیش‌‌بینی شده بود که به دنبال خود آبگرفتگی معابر و وقوع سیل ناگهانی در نواحی مستعد و کوهستانی استان را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به ورود استان به ماه‌های مرداد و شهریور، لزوم جدی گرفتن اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های ارسالی توسط دستگاه‌های عملیاتی و حتی شهروندان امری ضروری است تا از خطرات احتمالی که بر اثر تغییرات جوی به وجود می‌آید، جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به کشیک شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه ادامه داد: نیروهای این مجموعه هر ماه به همراه تعدادی از نمایندگان دستگاه‌ها بیش از سه روز در ماه وظیفه کشیک مدیریت بحران را عهده‌دار می‌شوند و هر زمان که نیاز باشد در محل این اداره کل نیز حاضر می‌شوند.

مقدم  ادامه داد: اطلاعیه هواشناسی استان نیز برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال شد تا با توجه به شرایط حساس استان، از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

وی همچنین با اشاره به وقوع زلزله در شهر انبارالوم آق‌قلا اذعان کرد: این زلزله 2.6 ریشتری صبح امروز انبار الوم در گلستان را لرزاند.

 

زلزله 2.6 ریشتری در «انباراولوم»

مقدم خاطرنشان کرد: زمان وقوع این زلزله ساعت 10 و پنج دقیقه و 33 ثانیه صبح امروز جمعه و دومین زمین لرزه طی چند روز اخیر در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مبنای خبری اعلام زلزله‌ها در استان به رسانه‌ها زمین‌لرزه‌های بالای سه ریشتر است، افزود: در گلستان ماهانه چند زلزله با شدت کم و بالا روی می‌دهد که با توجه به اهمیت موضوع سعی می‌شود که زلزله‌های بالای سه ریشتر اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل مدیرت بحران استان گلستان تصریح کرد: البته زلزله‌ها چه در مقیاس کوچک و چه با شدت بیشتر همیشه برای ما باید به عنوان یک زنگ خطر تلقی شود و باید آن را جدی بگیریم.

مقدم یادآور شد: جدی گرفتن تنها در کلام نیست، بلکه باید به موضوع پیشگیری و مقابله به ویژه آموزش در این مسیر توجه جدی شود و با این تدبیر جامعه را در مقابل این پدیده طبیعی ایمن کرد./فارس

 شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

قریب 9 هزار تن دانه روغنی کلزا در شهرستان گالیکش تولید شد

60 هزار تن گندم به مراکز خرید در گلستان تحویل شد

در مهد کودک‌های استان گلستان آموزش‌های استاندارد ارائه می‌شو

کلاهبردار فروشگاه‌های مصالح ساختمانی در گلستان دستگیر شد

در تعطیلات نوروز چطور اسپیس‌ایکس در فضا تاریخ‌ساز شد؟/ همه چ

۳ بازیکن گلستانی در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram