TurkmensNews Telegram TN

Chin Compتورکمن نیوز - اخبار فن‌آوری: چینی‌ها، موفق به ساخت سریع‌ترین ابر رایانه دنیا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهم‌ترین ویژگی این ابررایانه که قدرت پردازش ۹۳ پتافلاپ (برای داده‌های ممیز شناور) را دارد، این است که تمامی ۱۰.۵ میلیون هسته پردازنده به همراه ۴۰۹۶۰ قطعه این ابر کامپیوتر، ساخت چین است و از هیچ قطعه خارجی در ساخت آن استفاده نشده است.
این کامپیوتر فوق‌العاده که Sunway TaihuLight نام دارد، در لیست ۵۰۰ ابر رایانه‌های برتر دنیا، رتبه اول را دارد. رتبه دوم در این دسته بندی را هم یک ابررایانه چینی به نام Tianhe-2 با قدرت پردازش ۳۳.۸۶ پتافلاپ در اختیار دارد و مقام سوم هم در اختیار ابررایانه معروف آمریکایی‌ها یعنی theTitan با قدرت پردازش ۱۷.۵۹ پتافلاپ است. همچنین این در این لیست، چین توانست برای اولین بار با ۱۶۷ ابررایانه در مقابل ۱۶۵ ابررایانه آمریکا، عنوان بیشترین تعداد ابررایانه در دنیا را به خود اختصاص دهد.

جنگ بین آمریکا و چین در ساخت قوی‌ترین ابررایانه، زمانی شدت گرفت که آمریکا مدعی شد که چین برای ساخت ابررایانه Tianhe-2 از چیپست‌های طراحی شده توسط شرکت آمریکایی اینتل استفاده کرده است.

آمریکا تا قبل از ساخت Sunway TaihuLight خود را یکه‌تاز ابررایانه‌ها در دنیا می‌دانست ولی با ساخت این ابررایانه چینی که تمام قطعات آن تولید چین است، این عنوان به چین خواهد رسید.

لازم به ذکر است که آمریکا، صادرات تراشه‌های Xeon اینتل را به چین به دلیل احتمال استفاده این کشور از این محصول، در شبیه سازی انفجارهای هسته‌ای، ممنوع کرده بود.

گفته می‌شود این ابررایانه در زمینه‌هایی مانند پردازش داده‌های بسیار سنگین و مدل سازی‌های کره زمین و همچنین پیش‌بینی وضعیت آب و هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

هفته بیست و نهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

بازدید و کنترل بیش از 2608 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع و 107

هر آنچه درباره برگ سبز، نقل و انتقال خودرو و شماره‌‌گذاری آن

نمایشگاه بین‎المللی صنعت دام و طیور در گلستان برگزار می‏‌‏شو

هماتوهیدروزیس؛ بیماری نادر و عجیبی که در آن بیمار خون عرق می

فرمانده مرزبانی ناجا: وحدت، صداقت و همدلی درمناطق مرزی از ب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram