TurkmensNews Telegram TN

meryhkتورکمن نیوز - دانش و فناوری: دانشمندان ناسا با اطمینان از وجود آب در مریخ خبر دادند. اهمیت این موضوع تا آن حد است که از آن به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ فعالیتهای حوزه اکتشافات فضایی یاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) با استفاده از داده های به دست آمده از مدارگرد شناسایی کننده مریخ اعلام کردند که در برخی فصول این سیاره مرموز آب جاری وجود دارد، هر چند این آب خالص نبوده و به میزان قابل توجهی ترکیبات نمکی در خود دارد.

دانشمندان ناسا رگه هایی را در سطح این سیاره به ویژه سطوح شیب دار منتهی به دره ها یافته اند که در کمال حیرت آنها تنها در تابستان وجود داشته و در زمستانها محو می شوند.

مدارگرد شناسایی کننده مریخ قابلیت آنالیز دقیق عوارض جغرافیایی با عرض کمتر از ۱۸ متر را ندارد اما دانشمندان ناسا با استفاده از روشی منحصربفرد موفق به تجزیه و تحلیل دقیق رگه هایی در مریخ شدند که تنها ۵ متر پهنا دارند.

آنها اکنون مطمئن هستند که این رگه ها متشکل از ساختارهای نمکی هستند که در فصول گرم سال مریخ به مولکولهای آب چسبیده و جاری می شوند و اکنون که آب آنها تبخیر شده تنها به شکل ردی رگه شکل باقیمانده اند.

اینکه آب موجود در این سیاره از چه منبعی جاری می شود هنوز برای دانشمندان مشخص نیست زیرا کاندیدادهای زیادی از جمله ذوب شدن یخ های مریخ و یا ذرات آب موجود در فضای اطراف این سیاره مطرح هستند.

این کشف تاریخی نه تنها خبر خوشحال کننده ای برای آن دسته از دانشمندان و مردم علاقمند به جستجوی حیات میکروبی در مریخ است بلکه راه را برای اعزام نخستین گروه از انسانها به سیاره مرموز هموار می سازد./ مهر

 

http://turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

تفاهم نامه ایجاد نیروگاه خورشیدی در گلستان امضا شد

رکورد شکنی قهرمان گلستانی در مسابقات دو و میدانی معلولان آسی

پیشنهاد بردی‌محمدوف رئیس جمهور تورکمنستان برای حل و فصل مناق

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و تاسیسات در ا

گذر خشکسالی در گلستان از مرز تهدید

توزیع میوه شب عید در هفت نقطه شهر مینودشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram