TurkmensNews Telegram TN

ipadprodesignاخبار دانش‌ و فن‌آوری- تورکمن‌نیوز: منابع مطلع از صنعت نیمه هادی می‌گویند هم «کمپانی تولیدی نیمه هادی تایوان» که آن را با نام TSMC می‌شناسیم، و هم سامسونگ، در تولید چیپ‌های 10 نانومتری به مشکل خورده و نرخ بازده کمتر از حد انتظاری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، همان طور که می‌دانید کمپانی تایوانی، از شرکت‌هایی همچون اپل، های سیلیکون و مدیاتک سفارش تولید چیپ های 10 نانومتری را دریافت داشته، و محصولات مبتنی بر این قطعات نیز برای نیمه اول سال 2017 برنامه‌ریزی شده‌اند. با این حال بازده خط تولید فرایند 10 نانومتری این کمپانی بر اساس زمان بندی سفارشات پیش نمی رود.

TSMC ساخت چیپست های A10X اپل را برای نسل بعدی آیپد بر عهده دارد که طبق روال همیشه باید در ماه مارس 2017 معرفی گردند. در همین رابطه برخی منابع نزدیک به اپل اعلام کرده اند عدم تأمین این قطعه می تواند عرضه آیپدهای 2017 را با تأخیر مواجه سازد.

همچنین طبق گزارشات موجود، کمپانی تایوانی مسئول تهیه چیپ‌های مجتمع A11 برای آیفون 8 نیز هست، و تولید انبوه این قطعه نیز برای سه ماهه دوم سال میلادی آتی زمان بندی شده.

در همین حال، نرخ بازده فناوری 10 نانومتری سامسونگ نیز کمتر از حد انتظار بوده و شرکت کوالکام را در مورد نقشه راه سال 2017 نگران کرده است. همان طور که می دانید شرکت آمریکایی مسئولیت ساخت چیپست های پرچمدار اسنپدراگون 835 و نمونه میان رده اسنپدراگون 660 (با کد 8976Plus) را به کره ای ها سپرده بود.

اگرچه در ابتدای راه، تولید هر دو چیپ مجتمع فوق با تکنولوژی 10 نانومتری برنامه ریزی شده بود، اما پس از مدتی، کوالکام مجبور شد برنامه را تغییر داده و فقط مدل پرچمدار را به صورت 10 نانومتری تولید کند، و مابقی محصولات خود در سال 2017 از جمله اسنپدراگون 660 را طی فرایند 14 نانومتری عرضه نماید.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد فناوری تولید چیپ های 10 نانومتری هنوز به بلوغ کامل نرسیده و اتکای شرکت های مختلف حوزه فناوری روی دو تولیدکننده اصلی یعنی سامسونگ و TSMC می تواند زمان بندی عرضه محصولات برتر تکنولوژی در سال 2017 را به چالش بکشد./دیجیاتو

مطالب مرتبط:

نگهداری آجیل در اتاق یا یخچال؟ کدام صحیح است؟

واکسینه شدن هزار راس دام در رامیان علیه بیماری شاربون

مرگ مرد نیجریه‌ای با ۸۶ همسر در ۹۳ سالگی/ ابهام در داشتن ۱۷۰

تشکیل کمیته تخصصی بهداشت کارگروه بانوان در شهرستان گنبد کاوو

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در نخستین دیدار پیروز شد+عکس

تودیع و معارفه‌ی مدیر کل ثبت و احوال گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram