SarGijehتورکمن نیوز- سلامتی: یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: در بررسی سرگیجه توجه به این مساله که آیا نوع سرگیجه واقعی بوده یا کاذب، متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، دکتر بابک آزادنیا، با بیان اینکه سرگیجه واقعی با احساس عدم‌ تعادل، احساس چرخش محیط و خود فرد همراه است، افزود: سرگیجه کاذب با علائمی نظیر سبکی سر و تاری دید همراه است که ممکن است ناشی از بیماری قلبی و عروقی، کم‌خونی یا اختلال ریتم قلبی باشد.

وی اظهار کرد: سرگیجه واقعی که در آن بیمار احساس چرخش محیط به دور سرش را دارد بر اثر بیماری‌های گوش یا مغزی بروز می‌کند.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب عنوان کرد: سرگیجه ناشی از بیماری‌هایی با منشاء گوش، بسیار پر سر و صدا و در ابتدا شدید بوده اما به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های مربوط به گوش باشد با علائمی نظیر تهوع، استفراغ، وز وز گوش و کاهش شنوایی همراه است.

آزادنیا افزود: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب است، اغلب ثابت بوده و با گذشت زمان شدت و ضعف پیدا نمی‌کند و گاهی نیز با اختلال در راه رفتن همراه است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در خصوص ارتباط سرگیجه با تومورهای مغزی گفت: ممکن است در برخی موارد سرگیجه بیمار ناشی از تومورهای مغزی باشد، اما این مساله قطعیت ندارد و باید مورد بررسی پزشک متخصص قرار گیرد.

منبع: ایسنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

فرماندار شهرستان بندرترکمن ساعاتی پیش رأی خود را به صندوق ان

نفت موتور اقتصاد ایران را روشن کرد

پایان محاکمه مادر سنگدل که آرش و سیما را به طور فجیعی کشت/ م

نهضت شهر سبزگنبد عزم جدی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس

اقامه نماز در جامعه و ادارات باید جدی گرفته شود

محاکمه سارقی که هم سلولی‌اش را کشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram