Hand 0 24 Fاخبار سلامت-تورکمن‌نیوز-  کف دست تنها نقطه‌ای از بدن است که می‌توان با نگاه کردن به آن از بیماری‌های اندام‌های داخلی بدن مطلع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مردم باید بدانند که نگاه کردن به کف دستشان می‌تواند آن‌ها را از سلامت اندام‌های داخلی بدنشان آگاه کند، ما نیز به مهم‌ترین علائم بیماری‌هایی که با نگاه کردن به کف دست می‌توان تشخیص داد، اشاره می‌کنیم:

۱. سندرم مچ دست
انگشت‌های شصت، اشاره و انگشت وسط می‌توانند از بروز چنین بیماری در بدن خبر دهند؛ برای مثال اگر این سه انگشت بی‌حس باشند و یا تاندون‌های این سه انگشت دچار تورم شده باشند می‌توان تشخیص داد که فرد به این بیماری مبتلا شده است.

*نکته: برای کاهش درد این بیماری می‌توان مفاصل را هر چند بار در طول روز به صورت کششی ماساژ داد.

Hand 1 24 F
 

۲. خستگی و کوفتگی
ممکن است به دلیل بلند کردن لوازم سنگین در بدن خستگی و بی حالی ایجاد شود که با احساس سوزن سوزن شدن در انگشتان می‌توان علت این بی حالی را تشخیص داد.


Hand 2 24 F 
هفت نشانه جدی در بدن را با نگاه کردن به کف دستتان تشخصی دهید/کف دست بینی، این بار برای تشخیص و علاج بیماری

۳. آسیب ستون فقرات
اگر دو انگشت کوچک دست چپ به رنگ قرمز مشاهده شود این نشان‌دهنده‌ی این است که اعصاب ستون فقرات بر اثر فشار‌هایی که به آن وارد شده است، دچار آسیب شده‌اند.

*نکته: برای کاهش درد این بیماری (در صورتی که ورزش شنا و یوگا را انجام نمی‌دهید) می‌توانید پیاده روی‌های طولانی داشته باشید و از نشستن به مدت طولانی هم اجتناب کنید.

Hand 3 24 F


۴. کمبود ویتامین
اگر در دست چپ (فقط نوک انگشتان دست چپ) احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید، به کمبود ویتامین دچار شده اید که این ویتامین‌ها عبارت اند از:ویتامین B۶، B۲، B۱ و E  

Hand 4 24 F


*نکته:برای کمبود این ویتامین‌ها باید رژیم غذایی مناسبی را در نظر گرفت و به پزشک تغذیه مراجعه کرد.

۵. بیماری بورگر
افرادی که بیش از حد معمول از سیگار استفاده می‌کنند به این بیماری مبتلا می‌شوند، زیرا نیکوتین ناشی از سیگار کشیدن وارد جریان خون می‌شود و در نهایت باعث بی حس شدن دست و یا حتی کل بدن فرد می‌شود.

Hand 5 24 F


*نکته:برای جلوگیری از تشدید این بیماری باید بلافاصله مصرف سیگار را قطع کرد.

۶. مشکلات گردش خون
درد مفاصل شانه باعث بی حس شدن نوک انگشتان و کف دست می‌شود که این درد نشان دهنده‌ بیماری قلبی –عروقی می‌باشد و در نهایت باعث مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود.

Hand 6 24 F


 
*نکته:به منظور برگرداندن وضعیت رگ‌های خونی باید چند روز در هفته را به پیاده روی اختصاص داد.

 ۷. دیابت
چگونگی بروز این مشکل: یکی از نخستین نشانه‌های دیابت احساس بی حسی است که از پا‌ها شروع می‌شود تا قسمت هایی از دست. این مشکل به دلیل کاهش جریان خون در قسمت‌های خاص بدن و آسیب انتهای عصب و بافت‌ها ایجاد می‌شود.

Hand 7 24 F

*نکته: راه حل دیابت نوع اول تزریق انسولین است. دیابت نوع دوم بیشتر در ارتباط با رژیم غذایی ضعیف است و بنابراین باید آزمایش خون و مشورت با پزشک حتما انجام شود.

مطالب مرتبط:

یک وابستگی اصولی بین کف پیاده‌رو، بیکاری و کارگر وجود دارد/ح

رشد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق خطوط ریلی گلستان

ترکمنستان آمادگی افزایش حجم مبادلات واگنی از طریق مرز اینچه‌

جابجایی 32 هزار تن بار از طریق خط آهن اینچه‌برون

ارسال اولین محموله سیب‌زمینی از طریق مرز ریلی اینچه‌برون به

از طریق تجارت چمدانی روزانه 208 هزار دلار کالا صادرات می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram