andamاخبار سلامت-تورکمن‌نیوز: گاهی برای اینکه بتوانید وزن کم کنید لازم نیست که ساعات طولانی را در باشگاه های ورزشی به سر ببرید و دائم عرق بزنید.

می توانید روند کاهش وزن را هوشمندانه تر دنبال کنید. با این کار خواهید توانست به کاهش وزن خود کمک کرده و بدون آنکه دائم به محاسبه کالری های دریافتی بپردازید، به حفظ اندام خود مبادرت کنید.

در ادامه برخی از این راهکارهای هوشمندانه را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید:
۱۰ دقیقه صبر کنید

پژوهش های علمی نشان داده اند که زمانی که هوس خوردن چیزی می کنید به طور متوسط ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید که این هوس در شما فرو نشانده شود.

به همین دلیل هم پیشنهاد می شود که زمانی که احساس گرسنگی شدید کردید، ۱۰ دقیقه حواس خود را با انجام یک کار مفید پرت کنید و سپس شروع به خوردن کنید.
نشستن به مدت طولانی می تواند زیان آور باشد

واضح است که داشتن سبک زندگی بدون تحرک می تواند میزان سوخت و ساز بدن را کاهش دهد. با این حال در فواصل بین کار نشسته، بالارفتن از چند پله و رفتن به سایر طبقات برای نوشیدن قهوه یا چای می تواند موثر باشد.

حتی دو ساعت ایستادن در روز می تواند مفید باشد. زمانی که می نشینید در هر ساعت تنها ۱۰۰ کالری می سوزانید و در حالت ایستاده ۱۴۰ کالری مصرف می کنید.
آب بنوشید

اغلب موارد بدن ما مفهوم تشنگی و گرسنگی را اشتباه می گیرد. بنابراین دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید کمی آب یا چای سرد میل کنید. اگر بعد از گذشت بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه گرسنگی تان برطرف نشد، زمان مناسبی است که چیزی میل کنید.
نوشیدنی های محتوی کربوهیدرات ننوشید

همواره به پرهیز از نوشیدنی های محتوی کربوهیدرات تاکید می شود چرا که یک لیتر نوشابه حاوی ۹۰ گرم قند است و نمی تواند گزینه مناسبی به شمار آید. بهتر است آن را با نوشیدن چای جایگزین کنید.
خوردنی ها را نشسته و به آرامی میل کنید

مانی که احساس گرسنگی می کنید و می خواهید چیزی میل کنید، با عجله این کار را انجام ندهید. استانداردهای لازم برای خوردن غذا همچون یک میز را برای خود فراهم آورده، بنشینید و به آرامی غذای تان را میل کنید.
با پروتئین ها رابطه خوبی داشته باشید

پرواضح است که پروتئین ها برای مدت طولانی تری احساس سیری را در شما به وجود می آورند. اگر غذایی که در وعده های صبحانه و ناهار میل می کنید حاوی پروتئین بیشتر و چربی کمتر باشند، در وعده شام پرخوری خواهید کرد.
اگر می خواهید ورزش کنید به ورزش های کاردیو روی آورید

اگر در صدد سوزاندن چربی هستید، بهتر است به انجام ورزش های کاردیو مبادرت کنید تا بتوانید عضلات بیشتری را درگیر کنید.
از بشقاب هایی در اندازه های کوچک تر استفاده کنید

مطلعات نشان داده اند زمانی که از بشقاب های کوچک تر استفاده می کنیم ۲۲ درصد کمتر غذا می خوریم. آن ۵ سانتیمتر قطر کمتر می تواند تاثیر فراوانی در میزان مواد غذایی که میل می کنید داشته باشد.
از آسانسور استفاده نکنید

برای افرادی که علاقه چندانی به پیاده روی ندارند، استفاده از پله به جای آسانسور می تواند گزینه مناسبی به شمار آید. این کار و به مدت ۱۵ دقیقه می تواند ۱۵۰ کالری انرژی بسوزاند. اگر هر روز این کار را انجام دهید هفته ای ۱۰۵۰ کالری خواهید سوزاند.
پیتزای سبزیجات میل کنید

اگر علاقه فراوانی به پیتزا دارید لااقل نوع سبزیجات آن را میل کنید که در مقایسه با پپرونی و انواع پر حجم آن آسیب کمتری را به دنبال دارد.
پاپ کورن های سینما را با انواع سنتی آن جایگزین کنید

اگر از انواع سنتی پاپ کورن به جای پاپ کورن های سینما استفاده کنید، مفیدتر است چرا که در پاپ کورن های سینما نه تنها کارامل، نمک فراوان، شکر و پنیر وجود دارد بلکه محتوی مواد افزودنی ناسالم دیگری نیز است.

انواع سنتی و سالم آن دارای آنتی اکسیدان و سلولز هستند. اگر قصد کم کردن وزن دارید از این انواع استفاده کنید.
با اعضای خانواده خود به بولینگ بروید

اگر در طول فصل زمستان برای تان دشوار است که در فضاهای خارجی ورزش و نرمش کنید می توانید به باشگاه های بولینگ بروید. گذراندن وقت به مدت دو ساعت در باشگاه بولینگ می تواند ۵۰۰ کالری بسوزاند.
تمیز کردن منزل را در چند مرحله انجام دهید

زمانی که برای تان مهمان می آید، عمدتا بعد از رفتن مهمان ها آستین ها را بالا می زنید و شروع به تمیز کردن تمام خانه می کنید، از این کار دست بکشید و به جای انجام یک دفعه آن هر روز یک بخش از خانه را تمیز کنید.

مثلا امروز را به اتاق نشیمن و فردا را به آشپزخانه اختصاص دهید. ۴۵ دقیقه فعالیت بدنی روزانه می تواند برای تان بسیار مفید باشد. حتی اگر روزی تنها نیم ساعت را به تمیز و مرتب کردن منزل تان اختصاص دهید در طول یک هفته کالری قابل توجهی را خواهید سوزاند./روزیاتو

مطالب مرتبط:

ایران سه بندر خود را برای انتقال مواد غذایی به قطر اختصاص می

سوسک‌های مزین به چهره ترامپ 3 هزار دلار به فروش می‌رسند!+عکس

دستگاه قضا فعلا به موضوع ‌تله‎کابین نهارخوران ورود نمی‌کند

پیام تبریک مجمع خیرین گنبد به انتصاب فرماندار ویژه شهرستان گ

نظر اهل سنت در مورد به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه

دریای خزر تبدیل به آلوده‌ترین دریا شده است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram