turkmenistan 6tاخبار تركمنستان- توركمن‌نيوز:   وزارت فرهنگ و رادیو و تلویزیون ترکمنستان نیز امروز با صدور اطلاعیه ای برنامه های فرهنگی و هنری خاص خود را که برای روزهای جشن سعید فطر در نظر گرفته است، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از فارس، نماز عید سعید فطر در مساجد ترکمنستان از جمله در مسجد «فاطمه الزهرا»(س) واقع در شهر عشق آباد با حضور دیپلمات ها، کارکنان نهادهای ایرانی مقیم پایتخت ترکمنستان و جمع کثیری از مسلمانان شیعه و سنی ساکن شهر عشق آباد برگزار شد.
«قربانقلی بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان نیز با صدور پیامی که از طریق رسانه های جمعی اعم از رادیو و تلیزیون و مطبوعات این کشور قرائت شد، فرارسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمانان این کشور تبریک گفت.
رئیس جمهور ترکمنستان در این پیام عید سعید فطر را عید دیرین دینی و مذهبی ملت ترکمن توصیف کرد و گفت: این عید یکی از جشن های بزرگ مذهبی است که ملت ترکمن از دیرباز آن را گرامی داشته و این مناسبت مهم دینی را جشن می گیرند.
وی تاکید کرد: دولت برای آداب و رسوم و سنن ملت ترکمن احترام خاصی قائل است، زیرا در این اعیاد بهترین خلق و خوی انسانی و اخلاقی، انسان دوستی و ارزشهای والای معنوی نهفته است.
وزارت فرهنگ و رادیو و تلویزیون ترکمنستان نیز امروز با صدور اطلاعیه ای برنامه های فرهنگی و هنری خاص خود را که برای روزهای جشن سعید فطر در نظر گرفته است، معرفی کرد.
ماه مبارک رمضان امسال در ترکمنستان شنبه 27 می آغاز شد و یکشنبه 25 ژوئن پایان یافت و 26 ژوئن به مناسبت عید فطر در این کشور روز تعطیل بود.
عید سعید قربان و فطر یکی از 2 عید بزرگ دینی و مذهبی مردم مسلمان ترکمنستان است که هر سال مناسبت ها تعطیل رسمی اعلام شده و مردم این کشور در این روزها جشن می گیرند.

مطالب مرتبط:

انعکاس خدمات دولت، امید را در مردم زنده نگه می‌دارد

ورود اولین قطار باری چین از طریق ترکمنستان به ایران+عکس

وزارت علوم به دنبال جبران عقب ماندگی در تولید کیفی علم است

یک کشته بر اثر برخورد پژو با تراکتور در جاده گرگان - علی آبا

10 هزار 904 رای اولی واجد شرایط رای دادن در شهرستان گنبد کاو

ثبت نام بانوی ترکمن در انتخابات مجلس شورای اسلامی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram