turkmenistan 7khاخبار ترکمنستان - ترکمن‌نیوز:  هیأت پارلمانی ترکمنستان به سرپرستی «سردار بردی‌محمداف» پسر رئیس جمهور این کشور در سفر به «سن پترزبورگ» با رئیس مجلس «سنای» روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  هیأت عالی رتبه پارلمانی ترکمنستان به سرپرستی «سردار بردی‌محمداف» پسر رئیس جمهور این کشور با «والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس سنای روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات رئیس سنای روسیه و رئیس کمیته قانون‌گذاری، مقررات و موازین مجلس ترکمنستان ضمن بررسی روند فعلی تعاملات دوجانبه بر عزم جدی 2 طرف جهت توسعه و گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، انسانی، آکادمیک و فرهنگی و نیز گسترش همکاری‌های بین مجالس 2 کشور تأکید کردند.

ماتوینکو در این دیدار گفت: روابط بین روسیه و ترکمنستان راهبردی است.

سردار بردی‌محمداف پسر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اواخر سال گذشته میلادی به مجلس این کشور راه یافت و چندی پیش نیز به عنوان رئیس جدید کمیته قانون‌گذاری، مقررات و موازین مجلس انتخاب شد.

هیأت پارلمانی ترکمنستان به سرپرستی سردار بردی‌محمداف هفته پیش به شهر «قازان» تاتارستان سفر کرده و با «رستم مینیخان‌اف» رئیس جمهور این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«عشق‌آباد» و «مسکو» روابط و همکاری‌های فعالی دارند و این در حالی است که هم اکنون در ترکمنستان بیش از 190 شرکت روسیه فعال هستند.

بیش از 200 طرح توسط شرکت‏‌های روسی در خاک ترکمنستان در دست اجرا است و روسیه یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری عشق‌آباد می‌باشد.

منبع: فارس

مطالب مرتبط:

امام جمعه: پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بین شیعه و سنی را تقویت

حراج کامیون های ایرانی در ترکمنستان

رجبی تنها نماینده ترکمن در مجلس

محو شده در سایه ایوانکا؛ «تیفانی ترامپ»، دختر کوچک و مرموز ر

نتایج انتخابات نماینده مجلس در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشه

سناریوی بستن شیر گاز به روی ایران از سوی ترکمنستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram