Teso Kokavanachiاخبار ایران- تورکمن‌نیوز: رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مستقر در مشهد گفت: با توجه به خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان می‌دهد، این کشور امن‌ترین و بهترین کشور برای پناهندگان در میان کشورهای دنیا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، توشی تسوکوکاوائوچی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز اشتغالزایی برای زنان پناهنده در گرگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حملات و بحرانی که در منطقه که وجود دارد، ایران به خوبی پناهجویان را به داخل کشورش راه می دهد و از آنان محافظت می کند.
وی اظهار داشت: ما در کمیساریا ی امور پناهندگان کارها و برنامه های خود را با اداره امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران هماهنگ می کنیم و آنها نیز بهترین خدمات و برنامه ها را انجام می دهند.
وی ادامه داد: برنامه های ما جدا از برنامه های امور اتباع خارجی نیست و هماهنگی های لازم به منظور خدمت رسانی به محرومین با این اداره انجام می شود.
تسوکوکاوائوچی گفت: دولت ایران خدمات زیادی را در مدت های طولانی برای قریب به یک میلیون نفر پناهنده انجام می دهد و این یک کار ارزشی و ماندگار برای جهانیان می باشد.
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: خدمات ایران نسبت به خدمات کشورهای دیگر بسیار چشمگیر است.
وی در خصوص برگزاری کارگاه اشتغالزایی زنان، تصریح کرد: توانمندسازی زنان بحث مهمی است، زیرا نه تنها برای خود فرد، بلکه برای خانواده اش توانمندسازی و خوداشتغالی و در واقع یک نوع درآمدزایی محسوب می شود که ایران به خوبی توانسته در این بخش کار نماید.
وی یادآور شد: با توجه به بازدید از مرکز گرگان، شرایط بسیار خوب ارزیابی شده و در یک استان کوچک این خدمات به نحو مطلوب انجام می شود که ارزشمند می باشد.
مرکز اشتغالزایی برای زنان پناهنده با 15 دستگاه چرخ خیاطی صنعتی با تعداد 30 نفر از زنان خانواده های آسیب پذیر و در معرض آسیب مدت سه هفته است که زیر نظر 'موسسه کنشگران توسعه پارس' به عنوان مجری و با نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاسیس و راه اندازی شده است./ایرنا

مطالب مرتبط:

مسدود شدن ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در کلاله و مراوه‌تپه

آیا یارانه‌های نقدی در دولت دوازدهم حذف می‌‌شود؟!

ایجاد ۴۵۰۰ شغل جدید در گلستان

حضور قطعی تیم والیبال جواهری گنبد در لیگ برتر کشور

"به بهانه 17 مرداد روز خبرنگار" خبرنگارانی که تنها در روز خب

مشاجره لفظی دو برادر در مراوه‌تپه منجر به قتل شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram