Palastin 30 Tاخبار جهان-تورکمن‌نیوز- برگزاری نماز جمعه امروز در بخش قدیمی بیت المقدس در پی افزایش تنش‌ها در این شهر، با درگیری بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها همراه شد. نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن فلسطینیان از گاز اشک‌آور استفاده کردند و تعدادی از آنها را نیز بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  بنا بر گزارش رسانه‌ها در جریان درگیری‌های بعد از نماز جمعه دستکم چهار فلسطینی بدست نیروهای اسرائیلی کشته شده اند.

تنش‌های جدید در پی تصمیم پلیس اسرائیل برای استفاده از دستگاه‌های فلزیاب در اطراف مسجدالاقصی برای تشخیص افراد مسلح به اسلحه گرم یا سرد و و نصب دوربین‌های مداربسته شروع شده است. فلسطینی‌ها مخالف هرگونه اقدام امنیتی از سوی اسرائیل در اطراف مسجد الاقصی هستند.
جمعه گذشته در جریان تیراندازی سه اسرائیلی عرب تبار به سوی ماموران پلیس در نزدیکی مسجدالاقصی دو مامور اسرائیلی کشته شدند. تصمیم‌های اخیر امنیتی هم در پی این حمله اتخاذ شد.

اما با اجرایی شدن این اقدام، گروه های فلسطینی طی روزهای اخیر با صدور فراخوان‌هایی روز جمعه را «جمعه خشم» اعلام کرده و از فلسطینیان خواسته‌ بودند که روز جمعه مساجد را تعطیل کنند و برای اقامه نماز جمعه راهی مسجد الاقصی شوند.

ناآرامی‌های امروز در حاشیه نماز جمعه مسجد الاقصی به دلیل منع ورود مردان زیر ۵۰ سال به بخش قدیمی بیت المقدس آغاز شد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: fa.euronews.com

مطالب مرتبط:

ایران در روز چهارم 13 مداله شد/صعود دو پله‌ای کاروان ایران د

اتباع خارجی در استان گلستان تحت پوشش بیمه قرار می‎گیرند

آتش‌سوزی خودرو در پمپ بنزین گرگان

در سوگ یارجان آخوند

خرد جمعی به صلح و سازش در محاکم گلستان کمک می کند

دیدگاه عضو شاخص مجمع حامیان روحانی در ترکمن‌صحرا در باره یک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram