Gandomتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی گلستان از خرید تضمینی 198 هزار تن گندم و 11 هزار تن دانه روغنی کلزا در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  علی محمدی در تشریح آخرین وضعیت خرید تضمینی محصول های پاییزه استان از سوی این شرکت، گفت: خرید تضمینی گندم با 100 مرکز در سطح استان از هفته اخیر و دانه روغنی کلزا با 15 مرکز از 21 اردیبهشت ماه آغاز شده است.
با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خرید تضمینی دانه های روغنی را امسال بر عهده دارد.
از سوی دیگر به گفته دبیر ستاد برداشت محصول های پاییزه گلستان، اکنون حدود 10 درصد کار برداشت کلزا از حدود 10 هزار هکتار کشتزارهای این استان باقی مانده است.
شورای اقتصاد امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را 25 هزار و 300 ریال تعیین کرده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان همچنین با اشاره به این که بیشترین خرید تضمینی شرکت غله استان محصول گندم است، افزود: این شرکت پیش بینی خرید حدود یک میلیون و 200 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان را کرده است و این میزان نسبت به خرید سال قبل 30 درصد رشد خواهد داشت.
سال گذشته شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان 900 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را به صورت تضمینی خریداری کرده بود.
دبیر ستاد برداشت محصول های پاییزه گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زارعی جاری 381 هزار و 946 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص دارد که 220 هزار و 721 هکتار آن به صورت دیم است.
عید محمد فاروقی افزود: در سال زراعی 95 - 94، با توجه به شرایط خوب بارندگی پیش بینی می شود یک میلیون و 300 هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود.
طبق تقویم زراعی، کشت گندم در مزارع گلستان هر ساله از میانه آبان آغاز و به مدت یک ماه انجام می شود و برداشت محصول نیز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی خرداد سال بعد است.
شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم را 13 هزار و 68 ریال برای سال زراعی 95 - 94 تعیین کرده که از افزایش 10 درصدی نسبت به نرخ سال زراعی قبل برخوردار است.
گلستان از قطب های کشاورزی کشور و بویژه در حوزه تولید گندم است، این استان سال گذشته پس از استان فارس رتبه دوم تولید گندم را در کشور با تولید یک میلیون و 50 هزار تن به خود اختصاص داد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران و در کرانه شرقی دریای خزر، دارای افزون بر650 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که هر ساله عمده آن به کشت زراعت پاییزه اختصاص می یابد./ایرنا

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:
برای عضویت روی لینک زیر کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

قهرمانی تیم گلستان در مسابقات کبدی نوجوانان دختر کشور

اخبار کوتاه انتظامی استان گلستان ۲۱۶ راس دام فاقد مجوز در گ

تصویر نمادین از فرهنگ و سنت ترکمن‌های ایران/مترو میدان شهدا

رؤیت پیرمرد مفقود شده در جنگل قرن آباد گلستان

در ۳ شهرستان گلستان طرح ملی نوروزگاه برگزار می‌شود

نماینده مجلس: کشاورزی گلستان نیازمند توجه جدی برای رفع مشکلا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram