gandom kharid 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی گلستان: مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به آغاز خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان گلستان گفت: خرید محصول گندم از کشاورزان از امروز در شهرستان‌های آق‌قلا و گنبدکاووس استان گلستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمدرضا عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم اظهار داشت: کار خرید محصول گندم از کشاورزان از امروز در شهرستان‌های آق‌قلا و گنبدکاووس استان گلستان به علت شرایط اقلیمی خاص آغاز شده و پس از آن نیز در دیگر شهرهای استان آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال مراکز خرید محصول از کشاورزان را افزایش دادیم و 95 مرکز مکانیزه در استان گلستان محصول کشاورزان را خریداری می‌کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: امسال از سطح 318 هزار و 900 هکتار کشت گندم در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون و 200 هزار گندم برداشت شود.

عباسی گفت: استان گلستان سال گذشته عنوان سوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد اما امسال عنوان نخست را کسب خواهد کرد.

وی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان 12705 ریال اعلام شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان به کشاورزان گندم‌کار توصیه کرد: در برداشت محصول خود عجله نکنند و به میزان رطوبت توجه داشته باشند و برای برداشت از کمباین‌هائی که معاینه فنی دارند استفاده کنند.

عباسی گفت: میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است.

استان گلستان 650 هزار هکتار زمین زراعی دارد که 620 هکتار آن زراعی و 32 هزار هکتار آن هم باغی است./ تسنیم

 

مطالب مرتبط:

طراحي پرو‍ژه پايانه غله گلستان در بوته نقد/ آيا پتروشيمي 2 د

فراگیری طلاق عاطفی در بین طبقات تحصیل کرده کشور

فرمانده انتظامی استان: در گلستان 23 درصد جرایم خشن و شرارت ک

دستگیری عامل اختلاس ده میلیارد ریالی در غرب گلستان

7 حاجی گلستانی مشکوک به بیماری بستری در بیمارستان پنج آذر

آسمان استان هم‌چنان آبی می‌ماند

دیدگاه‌ها  

0 #1 اندر خم یک کوچه!...داشلی برون 1395-03-04 23:06
کشاورزان گلستان خصوصاً گنبدکاووس پس از بیست سال شاهد سبز یکنواخت غلات و نیز برداشت خوب محصول هستند که شکر این نعمات واجب است.ولی با شروع برداشت محصولات هنوز تکلیف بعضی از مراکز خرید از طرف مسئولین مشخص نشده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram