sibzamini 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: رئیس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی گفت: 20 درصد از محصول سیب زمینی تولید شده در كشور به علت فقدان استفاده از ارقام با كیفیت و كمباین های مخصوص برداشت این محصول، تبدیل به ضایعات و غیر قابل مصرف می شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  ابوالفضل تیرانداز اظهار داشت: كشاورزی 23 درصد، خدمات 13 درصد و فرهنگ و هنر با چهار درصد رتبه های بعدی دوره های آموزشی این مجموعه را تشكیل می دهند.
وی افزود: همچنین بیشترین حجم آموزشی در گروه برنامه ریزی درسی برق با 17درصد و صنایع خودرو با 15 درصد، تاسیسات با11 درصد و عمران با هفت درصد بوده است.
به گفته وی در تنوع آموزشی، تعداد استانداردهای آموزشی ارائه شده در 94 به عدد مطلوب 486 عنوان در استان رسیده است.
وی همچنین از برگزاری 3 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در حوزه دولتی در سال گذشته خبر داد و افزود: این آموزش ها در تمامی شهرستان های استان و برای 21 هزار و 750 نفر و در هزار و در قالب 622 دوره آموزشی برنامه ریزی و اجرا شد كه از این تعداد كارآموز، 15هزار و 429 نفر مرد و معادل 70.94 درصد و 2 هزار و 919 نفر زن و معادل 29.06 درصد بوده اند.
تیرانداز اضافه كرد: این دوره ها در 486 عنوان استاندارد آموزشی متنوع در حوزه های مختلف شهری، روستایی، پادگان ها، آسیب دیدگان اجتماعی، دانشجویان، صنایع و صنوف به اجرا درآمد كه میانگین حضور كارآموزان در طول دوره های آموزشی نرخ مطلوب 13.4 نفری را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای استان در راستای سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء شایستگی های حرفه ای كارجویان و شاغلین ارائه می شود.
تیرانداز با تشریح شاخص های عملكرد آموزشی حوزه دولتی اداره كل نیز افزود: با توجه به گزارش اخذ شده از سازمان آموزش فنی وحرفه ای كشور، عملكرد آموزشی حوزه دولتی در سال 1394 در این استان، با توجه به تعهد اعلام شده توسط دفتر ارزیابی عملكرد به این اداره كل با 11درصد افزایش بوده است.
وی گفت: همچنین با اعلام تعهد 561 هزار و 137 نفر ساعت دفتر ارزیابی عملكرد سازمان برای حوزه آموزش روستایی و عشایری، و عملكرد 606 هزار و 682 نفرساعتی منطقه، این اداره كل با 108درصد عملكرد مناسبی را شاهد بوده است.
مدیركل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: در حوزه آموزش در صنایع و صنوف نیز تعهد اعلام شده 175 هزار نفر ساعت بوده و عملكرد مجموع این حوزه در منطقه 158 هزار و 933 نفرساعت بوده است كه نشان از عملكرد 91درصدی این حوزه دارد.
وی اضافه كرد: در خصوص آموزش مهارت های پیشرفته نیز با انجام دوره های مختلف در این حوزه به رقم آموزشی 103 هزار و 349 نفر ساعت رسیدیم كه با توجه به تعهد آموزشی عملكرد 120 هزار نفر ساعت، 86.1 درصد اجرایی شده است.
وی بیان كرد: ضریب نفوذ روستایی با انجام دوره های آموزشی در 220 روستای هدف از مجموع حدود 1000 روستای استان عدد 22 درصد ضریب نفوذ را نشان می دهد.
مدیركل آموزش فنی وحرفه ای گلستان در زمینه هزینه بری آموزش ها در یكسال اخیر، گفت: در 51.34 درصد به صورت تمام هزینه برای سازمان بوده، 18.59 درصد سهم آموزش مشاركتی به صورت تفاهمنامه ای و 5.55 درصد به صورت بدون هزینه اجرا شده است و سهم اجرای دوره های بخشی نیز 23.21 درصد گزارش شده است.

 

*برگزاری 93هزار و 425 نفر ساعت آموزش های مهارتی در پادگان های گلستان
مدیركل آموزش فنی وحرفه ای گلستان از برگزاری 93هزار و 425 نفر ساعت آموزش های مهارتی در سال 94 توسط این اداره كل در پادگان های نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: این آموزش ها به منظور تحقق منویات رهبری در آموزش و ارتقاء مهارت و نیز اجرایی شدن تفاهم نامه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای كاركنان وظیفه نیروهای مسلح جهت بهره گیری در زمان خدمت و توانمند ساختن آنان جهت ورود به بازار كار پس از پایان دوره سربازی طی سال گذشته اجرا شده است.
وی اظهار داشت: این آموزش ها با حجم 82 دوره آموزش مهارتی برای 1077 نفر با میانگین دوره 87 ساعت و تراكم كارآموز 13 نفر دوره صورت پدیرفته است.
وی گفت: اجرای دوره های مهارتی بر اساس نیاز‌سنجی مشترك و تفاهمنامه ها در سه بخش صنعت، كشاورزی و خدمات انجام شده است.
به گفته وی اجرای حرفه های آموزشی كوتاه مدت و كاربردی با توجه به نیاز جامعه هدف به جهت توانمندی و توسعه مهارت های فنی و حرفه ای سربازان در رشته های متناسب بازار كاردر دستور كار سال 94 قرار داشته است.

 

* تدوین بیش از 150 عنوان استاندارد شغل و شایستگی
مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از تدوین بیش از 150 عنوان استاندارد آموزشی شغل و شایستگی در اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در سال 1394 خبر داد و گفت: این اداره كل در 3 حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و هنرهای تزئینی، مسئول تدوین و بازنگری استانداردهای شغل و شایستگی در سطح كشور می باشد و در این راستا كارگروه های تخصصی خود را با همكاری تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی مرتبط تشكیل داده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد، 110 عنوان مربوط به تدوین استانداردهای مشترك با سازمان جهاد كشاورزی بود كه حوزه های پرورش دام سنگین، طیور و شیلات را شامل می شود.
تیرانداز گفت: از 110 عنوان استاندارد شغل و شایستگی، 28 عنوان استاندارد شغل و بیش از 85 عنوان استاندارد شایستگی است و این حجم از سرفصل های آموزشی با همكاری كارشناسان جهاد كشاورزی كشور و گلستان و همچنین مربیان باتجربه آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه های پرورش اسب، گاو و در حوزه های شیلات و طیور تدوین شده است.
وی همچنین از سیاست یكپارچه سازی استانداردها و سرفصل های آموزشی با همكاری دستگاه های اجرایی ذینفع مانند میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان نظام مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست خبر داد و افزود: برای جلوگیری از آموزش های موازی و حذف مشكلات در همكاری های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه، یكی از برنامه های این سازمان، تدوین سرفصل های آموزشی مشترك و مورد تأیید طرفین است كه پیگیری می شود.
گلستان با یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت یكی از استانهای شمالی كشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

ان.بی.سی نیوز مدعی شد: ارتباط ترامپ با بانک ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران در پایان دومین روز انتخابی المپیک همچن

پدر رئیس سابق اف‌بی‌آی: ترامپ تا "سر حد مرگ" از پسرم می‌ترسی

رونمایی از پوستر ویژه تیم ملی والیبال در لیگ جهانی 2016

نشست بخشدار با رئیس کمیته امداد/بیش از ۱۶۰۰ خانوار تحت پوشش

آشنا نمودن نوآموزان كلاس اول با فرهنگ بهينه سازی مصرف انرژی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram