sadeglo 2تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی گلستان: استاندار گلستان گفت؛ فعال کردن بخش گردشگری و پیگیری تصویب طرح منطقه آزاد اینچه‌برون اولویت اقتصاد مقاومتی سال ۹۵ استان گلستان است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، حسن صادقلو اظهار داشت: پیگیری تصویب طرح منطقه آزاد اینچه‌برون برای تصویب نهایی در مجلس و فعال کردن بخش گردشگری از اولویت‌های اساسی استان گلستان در سال 95 است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال 95 به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل"، سند بالادستی شکل گرفته و به دنبال تبیین اسناد در حوزه نظری در استان گلستان هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: برای رسیدن به شعار به دنبال ارتقای شاخص‌ها هستیم و در این راستا برنامه‌های مانند پیگیری تصویب طرح منطقه آزاد اینچه‌برون را در مجلس شورای اسلامی داریم.

وی اظهار کرد: مقدمات کار انجام شده و به دنبال تصویب این طرح در مجلس کنونی و پیگیری موضوع در مجلس بعدی هستیم که این با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد.

صادقلو افزود: کشورهای منطقه به اقتصاد ایران نیاز دارند و ما با تصویب این طرح واجرای کردن آن می‌توانیم بازار صادراتی شویم و اقتصاد و اشتغال را در استان فعال کنیم.

وی گفت: ما به دنبال محور قرار دادن گردشگری هستیم و در این راه طرح موزه روستایی قرق را پیگیری می‌کنیم و امسال بودجه خاص برای آن در نظر گرفته‌ایم و پیگیری دیوار تاریخی جرجان، برج قابوس و منطقه گردشگری کبودوال و موضوع تله‌کابین از دیگر طرح‌های گردشگری که امسال در برنامه داریم.

استاندار گلستان افزود: طرح گردشگری جزیره آشوراده که یکی از طرح‌های توسعه‌زایی اساسی استان گلستان است را در حال پیگیری هستیم که کارهای زیست محیطی انجام شده و به زودی با حضور سرمایه‌گذاران نهایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح زهکشی زمین‌های شمال استان از دیگر برنامه‌های اقتصادی استان گلستان در سال 95است، افزود: 50هزار هکتار از این زمین‌ها که در تولید گندم نقش اساسی دارند در قالب این طرح قرار می‌گیرد.

حسن صادقلو افزود: ساخت ترمینال شماره 2 گرگان در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار امسال به پایان می رسد.

وی تاکید کرد: افزایش پروازهای فرودگاه گرگان به سراسر کشور از جمله کیش و بندرعباس و همچنین پرواز به کشورهای همجوار از جمله قزاقستان از برنامه‌های اقتصادی امسال استان است.

استاندار گلستان تصریح کرد: امسال به دنبال تکمیل طرح حفاری نفت و گاز در منطقه «صوفی‌کم» آق‌قلا و اقتصادی کردن این طرح هستیم و تاکنون 2هزار متر حفاری در این منطقه انجام شده و امسال به دنبال مطالعات دقیق‌تر برای استفاده اقتصادی از این طرح هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

ثبت نام 35 نامزد برای انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی در گنب

سه مددجوی جرائم غیر عمد از زندان با کمک نیکوکاران گلستانی آز

احمدی‌نژادی‌های «پرونده‌دار» در آرزوی بازگشت به پاستور

قبرستان قدیمی ترکمن‌های گنبد از استعمال مواد مخدر تا سلاخی ا

طرح پرورش ماهی در قفس گلستان زودتر اجرا شود

به گزارش بانک مرکزی: تورم ۷ درصدی تولید در ۱۲ ماهه منتهی به

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram