RahAhanتورکمن نیوز- اقتصادی: مدیرکل راه‎آهن شمال شرق از واگذاری 513.8 هکتار زمین به راه‎آهن اینچه‎برون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز؛ محمدرضا قربانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در جمع مدیران ادارات امور اراضی و منابع ‎طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: بیش از 513 هکتار زمین به منظور احداث و اجرای طرح حاکمیتی، تأسیسات فنی و زیربنایی و احداث خطوط انبارهای عمومی در ایستگاه اینچه‎برون واگذار شده است.

وی تصریح کرد: زمین مذکور طبق نقشه مصوب کمیته فنی ایستگاه‎ها به راه‎آهن واگذار شد که در این راستا پیاده‎سازی و میخ‎کوبی نقاط مختصاتی نقشه مورد نظر با همکاری ادارات امور اراضی و منابع‎ طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس از تاریخ ششم آبان‌ماه آغاز شده است.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق در خصوص اجرای طرح حاکمیتی و تأسیسات زیربنایی خطوط انبارهای عمومی در اینچه‎برون خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای لزوم توسعه ایستگاه اینچه‎برون و انبارهای عمومی انجام می‎شود.

قربانی بیان داشت: با توجه به بررسی و اقدامات انجام شده در دفتر سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای استانداری گلستان مصوب شد تا 513.8 هکتار زمین به راه‎آهن واگذار شود.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق با بیان اینکه دو کارخانه بازسازی و تعمیر واگن در اینچه‎برون و راه‎آهن شمال شرق نیاز است، افزود: یک کارخانه فعال در بندر ترکمن وجود دارد که قدمت زیادی داشته و از یک پنجم ظرفیت آن استفاده می‎شود.

قربانی از تغییر بوژی 300 واگن خبر داد و گفت: سالانه می‎توان 3 هزار واگن را تعمیر اساسی کرد که 18 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در این راستا مناقصه انجام شده و قرار است شرکت برنده مناقصه نسبت به بازسازی اقدام کند.

وی از بازسازی 45 کیلومتر از خطوط ایستگاه‎های بندرترکمن، بندرگز و گلوگاه خبر داد و بیان داشت: برای بازسازی این میزان خطوط 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، سه شرکت برای ترانزیت بار اعلام آمادگی کردند، یک شرکت برای 2 میلیون و 400 هزار تن بار ترانزیتی نفت کوره از آستانه به مقصد بندرعباس آمادگی خود را اعلام کرده است./خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

آخوند جاور: حاجیان از مشعر به محشر رفتند/خطبه‌های نماز جمعه

اعزام 13 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور در ایام نوروز

استنشاق گاز منوکسید کربن، زوج گرگانی را به کام مرگ برد

پنج نوع باقلا به کشاورزان کشور معرفی می‌شود

سه نفر مصدوم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 در مسیر داشلی‌

پایان محاکمه مادر سنگدل که آرش و سیما را به طور فجیعی کشت/ م

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram