France 6 Oاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- به دنبال برگزاری انتخابات فرانسه، شاخص بورس‌های جهانی با روند افزایشی روبرو شده‌اند و پیش بینی می‌شود که رشد آنها در روزهای آینده هم تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از رویترز، به دنبال پایان یافتن دور اول انتخابات فرانسه و نیز راهیابی «ایمانوئل ماکرون» به دور بعدی، شاخص ارزش شماری از بازارها در نقاط مختلف جهان با رشد روبرو شد و یورو، همچنان با روند صعودی می تازد و با بیشترین میزان روند صعودی در بیش از ۴ سال گذشته روبرو شده است.  

همچنین میانگین شاخص ارزش بورس‌های جهانی هم با ۱.۶ درصد رشد، روند صعودی به خود گرفتند که بعنوان یک رکورد محسوب می شود؛ ضمن اینکه در اروپا هم، شاخص ارزش بورس این منطقه ۴ درصد افزایش یافت که در تقریبا ۲ سال اخیر، از آن به عنوان بهترین عملکرد بورس این منطقه یاد می‌شود.

در آمریکا شاخص بورس «مزدک»، «داوجونز» و «S&P» هر کدام به ترتیب با ۱.۲ درصد، ۱.۱ درصد و ۱.۱ درصد رشد روبرو شدند.

در همین حال، ارزش دلار آمریکا در برابر  ین ژاپن با رشد ۴ دهم درصدی روبرو شد و در ژاپن هم بورس «نیکی» این کشور ۰.۸ درصد رشد داشت و بورس «کاسپی» کره جنوبی و «هنگ سنگ» هنگ کنگ هر کدام به ترتیب ۸ دهم درصد و ۹ دهم درصد افزایش نشان دادند.  

همچنین شاخص بورس‌های چین هم یک دهم درصد روند صعودی را تجربه کردند و بورس‌های اندونزی و مالزی هم با بیشترین میزان روند افزایشی شاخص در چند سال اخیر روبرو شدند.

بر همین اساس، میانگین شاخص بورس کشورهای آسیایی-اقیانوسیه با ۳۵ دهم درصد روند افزایشی روبرو شد؛ ضمن اینکه کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که انتخابات فرانسه همچنان روی بازارهای آسیایی تاثیر مثبت خود را حفظ می کند.  

البته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وعده داده که فراد برنامه اصلاح مالیاتی را اعلام کند که این موضوع می تواند بر روی بازارهای جهانی تاثیر مثبت بیشتری بگذارد.

علیرضا کمندی

مطالب مرتبط:

برگزاری پیاده روی خانوادگی ویژه هفته مبارزه با موادمخدر در گ

استقبال از بانوی گلستانی مدال‌آور رقابت‌های جهانی پنجاک سیلا

روز جهانی زبان مادری و مسئولیت تاریخی کنشگران فارس

سرمربی تیم والیبال سایپا: روی نقاط ضعف هاوش گنبد کار کرده بو

پیاده روی دیپلماتیک ظریف و کری

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram