BaghMelli 3تورکمن نیوز- اخبار گنبد کاووس: رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس از بازدید 18 هزار و 182 مسافر و گردشگر نوروزی از برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان دراین شهرستان در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا 10 فروردین 95 خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، 477 نفر از موزه فرش واقع در جوار این برج و 324 نفر از شهر تاریخی جرجان درجوار امامزاده یحیی بن زید (ع) درجنوب غربی شهر گنبدکاووس دیدن کردند.
بلندترین برج آجری جهان که از شاهکارهای معماری اسلامی است، دهم تیر 1391 درفهرست میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسید؛ این بنای تاریخی به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار و درسال 397 هجری قمری (1007 - 1006 میلادی) ساخته شده است که ارتفاع آن 55 متر و با احتساب بلندی تپه 15 متری پای بست آن به 70 متر می رسد.
رئیس ستاد ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس تعداد مسافران و گردشگران نوروزی که از 27 اسفند 94 تا 10 فروردین 95، آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان را زیارت کردند، 72 هزارو 531 نفر اعلام کرد.
وی گفت: دراین فاصله زمانی 43 هزارو 9 نفر از بازارچه و گمرگ مرزی اینچه برون، 21 هزارو 30 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند و 16 هزارو 749 نفر از تالاب بین المللی آلماگل واقع دربخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس نیز دیدن کردند.

BaghMelli 4

 

حمیدی همچنین با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در 13 روز گذشته درگنبدکاووس، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع 12 هزار و 53 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی این شهرستان شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (ع) اسکان یافتند.
وی به انجام 456 ماموریت مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس 115) گنبدکاووس از 27 اسفند 94 تا 10 فروردین 95 نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز با انجام این تعداد ماموریت به 137 مصدوم سوانح رانندگی و 320 بیمار غیر تصادفی امداد رسانی کرده است.
برپایی نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، عکاسی با لباس محلی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس ازجمله جاذبه های گردشگری ایجاد شده دراین شهر تاریخی و فرهنگی است.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر درشرق استان گلستان واقع است و از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نظیر برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان، تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، امامزاده یحیی بن زید و بازارچه مرزی برخوردار است.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع : ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

تحلیلی بر نماد بازی‌های آسیایی-2017 ترکمنستان + تصاویر

شکست تیم ملی ایران برابر ایتالیا/ مصاف با پرافتخارترین تیم ج

تخریب شدن محور اصلی النگ در رامیان بر اثر سیلاب

کاهش 10 درصدی جابجایی مسافر در گلستان

رتبه چهارم گلستان در جذب اعتبارات قانون‌ مالیات بر ارزش‌افزو

از طریق تجارت چمدانی روزانه 208 هزار دلار کالا صادرات می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram