Hamidi04تورکمن نیوز- اخبار گنبد: فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و معاون استاندار گلستان گفت: مجمع خیرین ازدواج گنبدکاووس با مشارکت ۴ دستگاه اجرایی و کمک خیران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمد حمیدی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: افزایش مشکلات اجتماعی در سطح جامعه حاصل از کمبود اقتصادی است و امروز 90درصد از مراجعین، نیازمندان مالی و عدم اشتغال آنان بود.

وی افزود: باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود تا جوانان و نیازمندان سازماندهی شوند و کمک و حمایت خیران در زندگی آنان تاثیرگذار باشد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در این راستا مجمع خیرین امور ازدواج شهرستان تشکیل شد که 4 دستگاه اداری، اداره بهزیستی، کمیته امداد، ورزش وجوانان و یک نماینده از فرمانداری و نماینده اصناف بعلاوه 10نفر از خیران عضو این مجمع هستند تا بتوانند بصورت قانونمند موارد جوانان و ازدواج آنان را پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: اداره بهزیستی، کمیته امداد و ورزش و جوانان نیز در هیئت امنا این مجمع حضور داشته تا بتوانند اقدامات اصلی واساسی را پیگیر شوند.

حمیدی درباره استفاده از ظرفیت خیرین در پیشگیری از اعتیاد گفت: کل یارانه کشور ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومان است در صورتی که مصرف ماهانه مواد مخدر در کشور 3 هزار و 600میلیارد تومان است که باید مبارزه با موادمخدر بصورت جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها هزینه نگهداری معتادان خود را ندارند و نگران امرار و معاش پدر خانواده در زمان سپری کردن آنان در کمپ‌ها هستند و خیران در این عرصه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی افزود: قرار است 5 نفر از خیران به عنوان هیئت امنا انتخاب کنیم و تا اینان همراه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کمک در مصوبات باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت: براساس آمار سال93، یک میلیون و 300 نفر معتاد در کشور وجود داشته است که این آمار امروز به 3 میلیون و700نفر رسیده است.

علیرضا قربانی ازدواج آسان بدون شاخصه اولیه را بیهوده دانست و گفت: اگر آموزشی کوتاه مدت صورت نگیرد و زوجین شاخص‌های اولیه زندگی را نداشته باشند، بهتر است این ازدواج صورت نگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت: آموزش بهترین راه حل است و باید از دوره ابتدایی این کار انجام شود و 5 درصد معتادان دانش آموزان هستند و سن اعتیاد هر روز پایین‌تر می‌آید.

قربانی ادامه داد: 50درصد معتادین متاهل هستند و روزانه 600 نفر در رابطه با مواد مخدر در کشور دستگیر می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: اعتیاد عامل بسیار مهم در خشونت و طلاق است و در استان گلستان از هر 5 ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود که بخش عمده آن مربوط به اعتیاد است.

مدیر موسسه ترک اعتیاد نجات گفت: جمع خیرین پیشگیری و درمان اعتیاد در استان شکل گرفته و نخستین شهرستان در سطح استان، شهرستان گنبد کاوس بوده است.

سید محمد حسینی افزود: دولت و ادارات ظرفیت خاصی ندارند و جوابگوی همه هزینه‌های معتادین برای آموزش و پشگیری نیستند و خیران در موضوع مشارکت نه تنها مادی بلکه در ایجاد اشتغال تاثیرگذار خواهند بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس هم گفت: هم‌اکنون 270 نفر دختر برای کمک جهیزیه ثبت‌نام کردند و 40نفر نیز از دامادها در نوبت کمک قرار دارند.

حسین شکوری افزود: اولویت ما در ازدواج با فرزندان ایتام است و آمادگی کمک به 100 زوج و مراسم تشکیل زندگی برای این افراد در هفته وحدت را داریم./تسنیم

مطالب مرتبط:

انتقال جمعه بازار گنبدکاووس به مکان جدید

پنج هزار و 245 مسافر نوروزی درمدارس گنبدکاووس اسکان یافتند

بهت و اندوه کودکان روستای هیوه‌چی گنبدکاووس از تخریب پارک

نشست فرماندار ویژه گنبد با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان+عکس

برگزاری هفته دهم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه کشور در گنبدکا

رئیس هلال احمر گنبد: نخستین مدرسه هلال با کمک خیرین گنبد کاو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram