bargozidegan jashnvare gonbad 01اخبار گنبد- تورکمن نیوز: برگزیدگان پنج جشنواره علمی و آموزشی مقطع تحصیلی ابتدایی شامل 'جابر بن حیان، سواد خواندن، کتاب من، الگوی برتر تدریس و درس پژوهی' در سال تحصیلی 96 - 95 در گنبدکاووس تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، دراین مراسم که روز چهارشنبه درمحل خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد، همچنین از دانش آموزان و معلمان راه یافته به مرحله استانی این پنج جشنواره ها نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از تلاش های علمی و آموزشی معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی، اظهار داشت: جشنواره های علمی و آموزشی که در دوره های مختلف تحصیلی بویژه در مقطع ابتدایی برگزار می شود، زمینه ساز رشد خلاقیت و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی در دانش آموزان است.
فرج الله رزاقی با بسیار مهم و حساس دانستن مقطع تحصیلی ابتدایی برلزوم اهتمام ویژه معلمان این مقطع به مسائل آموزشی و تربیتی نسل آینده تاکید کرد و افزود: پایه شخصیت علمی و اعتقادی دانش آموزان در این مرحله از آموزش ها شکل می گیرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: جشنواره های علمی و آموزشی که در مدارس برگزار می شود، از فرصت های خوب در تقویت روحیه تفکر، پرسشگری، تحقیق و پژوهش در دانش آموزان است که بایستی مورد توجه معلمان این مقطع قرار دهند.
رزاقی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، برلزوم حضور پرشور فرهنگیان در این عرصه مهم سیاسی و نیز تشویق و ترغیب دیگر آحاد جامعه برای حضور انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری در انتخابات، انقلاب اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان بیمه می کند.
 معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم با ارائه گزارشی از پنج جشنواره جابر بن حیان، سواد خواندن، کتاب من، الگوی برتر تدریس و درس پژوهی، گفت: امسال استقبال معلمان و دانش آموزان ابتدایی از این جشنواره ها رشد خوبی داشته است.
محمد عسگری افزود: درسال تحصیلی جاری و درجشنواره جابر بن حیان تعداد 734 طرح در چهار بخش (جمع آوری و طبقه بندی، نمایش علمی، آزمایش و طراحی و ساخت) با مشارکت 2142 دانش آموز ارائه که 18 طرح آن به مرحله استانی راه یافت.
وی گفت: درجشنواره سواد خواندن نیز 75 درصد دانش آموزان پایه دوم، سوم و چهارم دوره ابتدایی گنبدکاووس حضور داشتند که در نهایت 6 دانش آموز برتر به مرحله استانی راه یافتند ضمن اینکه در جشنواره کتاب من ویژه پایه پنجم و ششم ابتدایی 67 اثر ارائه شد،که چهار اثر به مرحله استانی راه یافت.
عسگری از شرکت 448 معلم دوره ابتدایی گنبدکاووس درقالب 150 گروه در جشنواره الگوی برتر تدریس خبر داد و اضافه کرد: هفت گروه از شرکت کنندگان به مرحله استانی راه یافتند و در جشنواره درس پژوهی نیز که 441 معلم شرکت داشتند که 12 نفر به مرحله استانی این جشنواره راه یافتند.
وی ضمن قدردانی از حضور و مشارکت فعال دانش آموزان و معلمان گنبدی در جشنواره های علمی و آموزشی، از تلاش های 13 سرگروه و رهبر آموزشی و اعضای 42 هسته تخصصی در مدارس این شهرستان نیز قدردانی کرد.
در این مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و تجلیل از نفرات برتر جشنواره های علمی و آموزشی همراه بود، علاوه بر معاون تربیت بدنی و سلامت و برخی کارشناسان دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، مدیران مدارس ابتدایی گنبدکاووس، معلمان و نیز دانش آموزان برتر و برخی اولیای آنان حضور داشتند.
همچنین درپایان این مراسم نیز مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در مراسم حضور یافتند که عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه این شهرستان در سخنانی کوتاه به اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت امسال و اهمیت و حساسیت آن، برلزوم حضور پرشور اقشار مختلف مردم بویژه جامعه فرهنگی در این عرصه سیاسی تاکید کرد.
آموزش و پرورش شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، 66 هزار دانش آموز دارد که حدود 40 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند./ ایرنا

 

مطالب مرتبط:

35 قطعه پرنده وحشی در تالاب گمیشان رها شدند

پرچم خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسرکشورافراشته اس

فیلم | نجات معجزه‌آسای دوچرخه‌سوار در ریل قطار

تجلیل از کارمندان نمونه ادارات گنبدکاووس+ عکس

میزان بارندگی در استان گلستان ۳۶ درصد کاهش یافت

همایش بزرگ پياده روي خانوادگي در بندرترکمن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram