Maraseme Ruoze Havaye Pak 30Dayاخبار گنبد کاووس-تورکمن‌نیوز: مراسم بزرگداشت 29 دی روز هوای پاک باهدف ترویج فرهنگ توجه و رعایت مسائل زیست‌محیطی و تلاش برای داشتن محیط زیست و هوای پاک دربرخی مدارس گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  دراین مراسم که به صورت متمرکز در دبیرستان دوره اول دخترانه شاهد گنبدکاووس برگزار شد، دو تن از سخنرانان این مراسم بر اهتمام ویژه آحاد مختلف جامعه بالاخص نسل نوجوان و جوان به رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کردند.
کارشناس واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس بااشاره به نامگذاری 29 دی به عنوان روز هوای پاک به دلیل مواجه شدن پنج کلان شهر تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان به آلاینده‌های زیست محیطی، گفت: برای مبتلا نشدن دیگر شهرهای کشور به این وضعیت همه باید در حفظ محیط زیست خود کوشا باشند.
آنه محمد متقی افزود: جداسازی و تفکیک زباله در مبدا، نریختن زباله در داخل رودها، دریاها و جنگل‌ها و نیز نریختن زیاله درحاشیه جاده‌ها، ترویج فرهنگ درختکاری، توجه به فضای سبز و بازیافت زباله‌ها از مهمترین نیازهای امروز جامعه برای حفظ محیط زیست است.
وی گفت: امروز نسل نوجوان و جوان جامعه بایستی با فراگیری آموزش‌های لازم نسبت به فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست دربین دیگر اقشار جامعه اقدام کند.
رویا کاوه، محیط‌ بان افتخاری اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و عضو موسس تشکل زیست‌محیطی سبزجامگان بسکی نیز دراین مراسم با تبریک روز هوای پاک، لازمه داشتن محیط زیست تمیز و پاک را رعایت مسائل زیست محیطی ابتدا از درون خانواده و سپس در جامعه دانست و گفت: فعال شدن تشکل‌های مردمی زیست‌محیطی و یا عضویت افراد در تشکل‌های فعلی می‌تواند به ترویج فرهنگ توجه به حفظ محیط زیست کمک کند.
کارشناس سلامت و تندرستی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز درحاشیه این مراسم گفت: این مراسم توسط این واحد و با همکاری کارگروه عمرانی انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد دختران برگزار شد.
فاطمه آقابزرگ افزود: برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست هفت مدرسه این شهرستان شامل یک واحد پیش دبستانی و 6 آموزشگاه در سه مقطع تحصیلی ( هر مقطع دو مدرسه دخترانه و پسرانه) فعالیت‌های زیست محیطی دارند.
وی، آموزش مهارت‌های حفظ و نگهداری محیط زیست، تفکیک زباله، استفاده از برخی مواد بازیافتی، ایجاد فضای سبز و نگهداری از آن، حفظ و پاکیزگی محیط مدرسه و کلاس‌ها را از جمله اقدامات زیست‌محیطی در این مدارس برشمرد و اضافه کرد: از این مدارس دو مدرسه اکو اسکول (مدارس زیست محیطی) هستند که زیر نظر تشکل جهانی فعالیت‌های زیست محیطی انجام می دهند.
در این مراسم که با اجرای برخی برنامه های هنری متناسب با هوای پاک و مسائل زیست محیطی همراه بود، باغچه سبز این مدرسه که توسط کارگروه عمرانی انجمن اولیا و مربیان آن احداث شده بود، افتتاح شد.
آموزش و پرورش شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان، 66 هزار دانش آموز دارد که پنج هزار نفر آن در مقطع پیش‌دبستانی مشغول تحصیل هستند. /ایرنا

خبرنگار: علی لکزانوری

مطالب مرتبط:

آغاز اولین "سکانس" تلنگر با موضوع حفظ محیط زیست توسط هنرمندا

دلشوره محیط زیستی آشوراده/طرح بزرگ گردشگری گلستان به فاز اجر

صادقلو: شوراها رابطان و حلقه‌های ارتباط مستمر با مردم هستند+

مراسم اعتکاف در 16 مسجد شهری و روستایی گنبدکاووس برگزار می‌ش

اعزام مددجویان کمیته امداد گنبد به مشهد وکربلا

شهردار فردا چه کسی خواهد بود؟/چالشی دیگر برای شهردار گنبد کا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram