shoora06اخبار ویژه گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر گنبدکاووس  روز سه شنبه 16 آبان ماه  درجلسه کارگروه  نهضت شهرسبز گفت: عزم شورای اسلامی شهر و کارگروه نهضت شهر سبز در راستای فرهنگ سازی ،توسعه و گسترش فضای سبز شهرستان با بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصین، سازمان های ذیربط و نیز همیاری گروه های مردم نهاد و کاشت درختان مستعد و سازگاز با شرایط اقلیمی شهرستان جدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، در این نشست که با حضور کارشناسان و نمایندگان ادارات و سازمان‌های فعال محیط زیست برگزار گردید؛ محمد دردی آق آتابای اظهار داشت: برنامه ریزی و پیش بینی های لازم جهت اجرای طرح نهضت شهرسبز به طور جدی در دستور کار شورا قرار دارد.
وی افزود: یکی ازاقدامات مهم شورای اسلامی شهرجهت توسعه فضای سبز آزاد سازی حدود 13 کیلومترازحریم رودخانه گرگانرود، تسطیح و احیای مسیر به عنوان جاده سلامت است که مورد بازدید و تقدیر دکتر ایزدي معاون وزیر راه و شهرسازي و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ایران،  استاندار گلستان و  فرماندار ویژه شهرستان قرار گرفت.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر  اظهار داشت: علاوه بر این طی 3 سال گذشته جهت بهبود سرانه فضای سبز گنبد 17 پارک و 3 مجموعه فضای سبز تفریحی، ورزشی احداث شد.
وی افزود: عملیات کاشت نهال های جایگزین و مستعد و مقاوم به کم آبی با همکاری شهرداری، سازمان های ذیربط و نهادهای مردمی در روز های 15 بهمن تا 15 اسفند امسال اجرا خواهد شد.
در ادامه این جلسه دو تن از کارشناسان جغرافیا و برنامه ریزی شهری، با توجه به روند رو به رشد کم آبی منطقه، شناخت اقلیم و انجام مطالعات گونه های گیاهی و درختان مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه را ضروری دانستند.

رویا کاوه مسئول گروه مردم نهاد سبزگامان بسکی نیز در خصوص هماهنگی های انجام شده با سازمان جنگلها و مراتع برای تأمین نهال های موردنیاز و اعلام آمادگی برای بسیج عمومی مطالبی بیان نمود. یکی از پیشنهادات ایشان کاشت نهال به نام کودکان شهر به منظور ایجاد احساس مسئولیت در حفظ و نگهداری درختان در نسل جدید بود.

بهمن کوچکی نماینده منابع طبیعی گنبد نیز اظهار داشت: با توجه به مجاورت مناطق بیابانی و شوره زار در شمال شهر گنبد و امکان نفوذ ریزگردها و ذرات نمک که امکان انتقال تا 40 کیلومتری را دارند؛ باید در نهال کاری از گونه های خشک و مقاوم به کم آبی استفاده شود زیرا تجربه نشان داده است که نگهداری از درختانی که به آب زیاد نیاز دارند از توان شهرداری خارج بوده و منجر به خشک شدن درختان شده است.
در این نشست مقرر شد مکاتبات لازم با دستگاه‌های مرتبط برای اخذ مجوز کاشت درخت در حاشیه رودخانه‌ها انجام شود و با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی عمومی و بسیج همگانی، از کلیه شهروندان برای شناسایی و اعلام محل‌های مناسب کاشت درخت به شورای شهر، همچنین کاشت نهال در حیاط و منازل شخصی و حتی تراس ها و پشت بام منازل و آپارتمان ها دعوت بعمل آمد.

مطالب مرتبط:

مرکز ماموگرافی در گنبدکاووس افتتاح شد

بهره برداری همزمان 200 واحد مسکونی و طرح هادی روستای کوچک خ

پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی تجهیزات مکانیزاس

کاهش 80 درصدی سطح کشت شالی در گنبدکاووس

۲۰ میلیارد تومان به حساب شوراهای شهر گرگان واریز شد

تجلیل از پزشکان شهرستان گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram