Mil Barfاخبار گنبدکاووس- تورکمن نیوز: بارش اولین برف امسال که از شب گذشته در گنبدکاووس آغاز شد و بنا به اعلام هواشناسی این شهرستان ارتفاع آن به 10 سامتی متر رسید، این شهر و نواحی اطراف آن را سفیدپوش و مردم را خوشحال و ذوق زده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مردم گنبدکاووس صبح چهارشنبه خود را در هوایی سرد و برفی و در شرایطی که شهر سفیدپوش شده بود آغاز کردند که خوشحالی مردم و بویژه جوانان را به دنبال داشت و عده ای از جوانان در محوطه پارک قابوس گنبد و در جوار بلندترین بنای آجری جهان، دقایقی را به برف بازی گذراندند.
گزارش های خبرنگاران ایرنا از سایر مناطق شرق استان گلستان همچون گالیکش و کلاله نیز حاکیست، بارش برف در آن مناطق نیز چشمگیر بوده و حدود 10 تا 20 سانتی متر برف بر زمین نشسته است و راه ارتباطی برخی از روستاهای مناطق کوهستانی گالیکش را قطع کرده است.
بارش برف در حالی از شب گذشته در گنبدکاووس آغاز شد که در مناطق کوهستانی منطقه شرق گلستان بارش برف از روز اول آذر آغاز شده بود و در چند روز اخیر، هوای منطقه تحت تاثیر این بارش ها بسیار سرد شده بود.
بارش برف در پاییز در گنبدکاووس که مناطق شمالی آن نیمه بیابانی و خشک است، کم سابقه بوده و این بارش طبق اعلام هواشناسی، در گنبدکاووس 10 سانتی متر، رامیان 20 سامتی متر ایستگاه قره ماخر در شمال گنبد 5.5 سامتی متر و ایستگاه قره کسلخه 3.5 سانتی متر بوده است.
استان گلستان منطقه ای کشاورری محسوب می شود و در حالی که به گفته کارشناسان، بارش این برف در مناطق شرقی گلستان برای کشت گندم مفید ارزیابی می شود، تاثیرات آن بر روی سایر محصولات کشاورزی منطقه از جمله دانه روغنی کلزا که کشت آن از چندی قبل آغاز شده ، در دست بررسی است.
به گفته مسئول اداره هواشناسی گنبدکاووس بارش برف، دمای هوا در گنبدکاووس را در شب گذشته به منفی 8 درجه کاهش داده است.
منصور فرشاد افزود: سامانه بارشی بتدریج از منطقه خارج می شود ولی سرمای هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم می یابد و بویژه در شب ها، دمای هوا به زیر صفر خواهد رسید.
بنا به اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش گنبدکاووس به دلیل باش برف و سرمای هوا، امروز (چهارشنبه) تمامی مدارس این شهرستان در مقاطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه تعطیل است و دانش آموزان گنبدی روزی تعطیل و همراه با خوشحالی ناشی از بارش برف را سپری می کنند./ایرنا

مطالب مرتبط:

فرماندار ویژه وعده: راه‌اندازی مرکز رشد و کارآفرینی در شهرست

هفته هجدهم مسابقات اسب‌دوانی پاییزه کشور در گنبدکاووس برگزار

اختصاص بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای گنبد

اروپا آموزش ساخت قهوه به ایران را هم تحریم کرد!

۷ زلزله گلی‌داغ را لرزاند

کشف حدود سه هزار بسته سیگار قاچاق در منطقه مرزی گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram