Trump 01اخبار بین الملل-تورکمن‌نیوز: رئیس جمهوری منتخب آمریکا سال نو میلادی را با آرزوی برقراری رابطه ای هرچه بهتر با کشورهایی چون روسیه و چین آغاز کرد و در عین حال دیدار با رئیس تایوان در دوره زمامداری خود را نیز محتمل دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا اگرچه سعی کرد بر خلاف خلق و خوی تند خود، سال میلادی ۲۰۱۷ را با خوشرویی نسبت به رقبایی مثل چین آغاز و برای برقراری رابطه ای دوستانه با آنها اظهار امیدواری کند، همچنان راه را برای تشدید احتمالی مناقشات واشنگتن- پکن باز گذاشت.

وی که تا ۲۰ روز دیگر زمام قدرت را به دست می گیرد، در پاسخ  به اینکه آیا چنانچه «تسائی اینگ ون» رئیس کشور تایوان بعد از نشستن وی بر مسند ریاست جمهوری به آمریکا سفر کند، حاضر به ملاقات با وی خواهد شد، گفت: مادامی که قدرت در دست «باراک اوباما» است با رؤسای جمهوری هیچ کشور خارجی دیدار نخواهم کرد.

به باور کارشناسان، این گونه طفره رفتن ترامپ از پاسخ دادن به سوال اصلی می تواند نشانه آن باشد که اگر تسائی اینگ قرار است هواپیمایش در تاریخ ۱۳ ژانویه در خاک ایالات متحده فرود بیاید، سفر خود را به بعد از مراسم تحلیف ترامپ موکول می کرد، شانس بیشتری برای دیدار با وی داشت.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در بخش دیگری از سوال جواب های شب سال نو میلادی، در خصوص شتابزدگی و تعجیل در متهم جلوه دادن روسیه به حملات سایبری علیه سیاستمداران آمریکایی (به طور خاص دموکرات ها)، هشدار داد.

 وی در این باره گفت: اتهام زنی آن هم وقتی مطمئن نیستیم، ناعادلانه است. این (حمله سایبری) می تواند کار اشخاص دیگری باشد. من چیزهایی را می دانم که بقیه از آن مطلع نیستند و به همین دلیل هم نمی توانیم با اطمینان اظهار نظر کنیم.

در پاسخ به این سوال که اطلاعات وی شامل چه مواردی می شود، ترامپ گفت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از این امر مطلع می شوند.  

از سوی دیگر، رئیس جمهوری منتخب آمریکا علیرغم وعده هایی که در برخورد با چین از بابت سخت گیری در خصوص مسائل تجاری داده بود، گفت: خوشبختانه روابط عالی با بسیاری از کشورها از جمله روسیه و چین خواهیم داشت.

با این حال، وی از سیاست خارجی دولت اوباما در قبال رژیم صهیونیستی که به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی منجر شد، انتقاد کرد.

وی در پایان گفتگوی چهار دقیقه ای خود با خبرنگاران، تکرار شعار «آمریکا را دوباره بزرگ و شکوهمند می کنیم» را سرلوحه برنامه های خود برای سال میلادی ۲۰۱۷ معرفی کرد.

مطالب مرتبط:

دروازه‌های فوتبال و زمین چمن مصنوعی المپیک گنبدکاووس شبانه ا

رؤیت هلال ماه در ترکمن صحرا و حاشیه‌های آن

امام جمعه گرگان: حجاج شیعه و سنی گلستان الگوی وحدت مسلمانان

مهندس نافعی از اجرای جدول‌گذاری کانیوا در معابر سطح شهر گنبد

هشدار هواشناسی گلستان نسبت به وقوع سیل ناگهانی در این استان

حاشیه مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی در آجی قوشان/گزارش تصویر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram