taha mir sadeghi 01اخبار گرگان- تورکمن‌نیوز: مسئول اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گرگان گفت: با گذشت حدود 40 ساعت از آغاز عملیات جستجو برای پیدا کردن 2 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات توسکستان این شهرستان، تعداد نیروها را برای تجسس و ردیابی افزایش داده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، روز جمعه گذشته (دوم مهر ماه) یک گروه 20 نفره کوهنوردی استان گلستان، مطابق سنوات گذشته برنامه خود را برای صعود به ارتفاعات توسکستان در 15کیلومتری جنوب شرق شهر گرگان آغاز کردند.
در طول مسیر این گروه، 2 کوهنورد 44 و 28 ساله برای سریعتر رفتن از تیم جدا شدند و ساعت 18 همان روز گزارش مفقود شدن این کوهنوردان به جمعیت هلال احمر ارائه و تیم های تجسس امداد و نجات بلافاصله به موقعیت اعزام شدند.
طه میرصادقی افزود: هم اکنون 60 نفر از امدادگران تیم های امداد و نجات کوهستان، سیار و تخصصی برای ردیابی این کوهتوردان در حال تلاش هستند.
وی تصریح کرد: همچنین به همراه تجهیزات تخصصی جمعیت، پنج دستگاه خودرو کمک دار 2 دیفرانسیل از سوی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی در اختیار هلال احمر برای پیدا کردن مفقودین قرار گرفته است.
میرصادقی ادامه داد: از صبح امروز تعدادی از نیروهای محلی و راه بلد (آشنا به مسیرهای کوهستانی و محل های احتمالی تردد مفقودین) نیز در این جستجو حضور دارند و امید داریم تا هرچه سریعتر کوهنوردان گمشده، پیدا شوند.
وی در خصوص دلایل تاخیر در کسب نتیجه و ردیابی این 2 کوهنورد گفت: با توجه به مه آلود بودن مناطق کوهستانی محور توسکستان و آنتن دهی ضعیف شبکه های تلفن همراه، کار تجسس به سختی در حال انجام است.
مسئول اداره عملیات امداد و نجات هلال احمر گرگان اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر این 2 کوهنورد پیدا شده و خانواده، دوستان و اعضای گروه از نگرانی خارج شوند.
اعضای گروه های تجسس در مناطق مختلف ارتفاعات توسکستان مانند سرعلی آباد، دهنه باغشاه، زیلا ، قزیمان، باغ دره، پاچنار و پاتوت به دنبال این کوهنوردان می گردند.
ارتفاعات توسکستان در مسیر گرگان - شاهرود واقع است./ایرنا
با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

چرا فیلم محمد(ص) را هزینه شرکت در اسکار می‌کنیم+عکس

۲۰ میلیارد تومان به حساب شوراهای شهر گرگان واریز شد

پیش بینی افزایش 100 درصدی پایگاه های خبری در استان گلستان

اخطار محیط زیست به 35 واحد آلاینده گرگان

آغاز خرید تضمینی گندم در استان گلستان

مخالفت هواداران محیط زیست با احداث تله کابین در ناهارخوران گ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram