Seied Abas Hoseini 16 Fاخبار گرگان-تورکمن‌نیوز: فرماندار گرگان گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور، تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی در راستای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سید‌عباس حسینی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: در دوره گذشته با رعایت اصل بی‎طرفی و مر قانون، میزان آرای  4 نماینده از مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را معرفی کردیم.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح سرشماری نفوس مسکن را داشتیم، افزود: دستگاه‎های اجرایی در این بخش تلاش زیادی در 2ماه فعالیت کاری داشتند.

فرماندار گرگان به اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان اشاره کرد و افزود: امید داریم با تلاش مظاعف امسال شاهد سال خوبی برای نظام و شهرستان گرگان باشیم.

حسینی افزود: گرگان رتبه یک اقامت را در بین شهرستان‎های استان کسب کرده و این بیانگر این است که از گذر به ماندگاری مسافر رسیده و می‎تواند موقعیت شغلی را در گردشگری به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری شهرستان گرگان رتبه دوم را بدست آورد و این هم برای شهرستان گرگان جای مباهات است که توانسته با تراکم جمعیتی که در این شهرستان وجود دارد بتواند بیش از 900 هزار گردشگر را جذب کند.

فرماندار گرگان افزود: رئیس جمهور در شورای عالی فرهنگی مصوب کرد که از تولیدات دانش‎بنیان و مجموعه دانش دانشگاهی به عنوان یک فرصت شغلی بهره‎گیری کنند.

حسینی تاکید کرد: امید داریم دستگاه‎های اجرایی با خرید تولیدات داخلی فرصت شغلی بیشتری را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: امید داریم بتوانیم با همکاری بخش صنعت و کشاورزی در کشور یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کنیم.

فرماندار گرگان به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در شب آخر 2 تا 3 نفر انصراف دادند و در مجموعه یک هزار و 71 نفر به عنوان کاندید شورای شهر و روستا در شهرستان گرگان ثبت‎نام کردند.

حسینی افزود: 60 درصد  کاندیداها کمتر از 45 سال سن داشتند و 71 نفر از نامزدها نیز کمتر از 30 سال سن دارند.

شاکری سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان هم در این جلسه گفت: بیش از 389 هزار نفر در شهرستان گرگان در ایام نوروزی اقامت داشتند که از این میزان  11 هزارو 44 نفر مسافر و گردشگر در هتل‎ها ، یک هزار و 901 نفر در مهمان‎پذیر و 6 هزار نفر در هتل آپارتمان اقامت داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان ادامه داد: بیش از 112 هزار نفر در خانه مسافر ، بیش از 107 هزار نفر در اقامتگاه موقت ، بیش از 65 هزار نفر  کمپ موقت و در آلاچیق 56 هزار نفر اقامت داشتند.

شاکری یادآور شد: میزان اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شهرستان گرگان 28 هزار و 150 نفر تخمین زده می‎شود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در اقامتگاه های ادارات و خوابگاه دانشجویی شهرستان گرگان  نیز 123 هزار و 88 نفر در ایام نوروز اقامت داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان تاکید کرد: تعداد بازدید نظارتی توسط دستگاه‎ها مانند بهداشت 170 مورد ، بازرسی  از هتل و رستوران‎ها 183 مورد، نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی 116 مورد  بود که 10 نفر را اخطار کتبی در این بخش دادیم.

شاکری یادآور شد: تعداد بازدید نظارتی اقامت موقت 212 مورد بود و در این بازرسی‎ها تشویقی و تنبیه نداشتیم.

وی اظهار داشت: 932 هزار و 606 مورد مسافران و گردشگران از اماکن  تاریخی و توریستی شهرستان گرگان بازدید داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان افزود: 100 هزار دفترچه راهنما و پستر برای مسافران در کل استان چاپ شده که  که 10 هزار مورد آن در شهرستان گرگان توزیع شد./ تسنیم

مطالب مرتبط:

اختصاص بیش از ۷ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری شهرستان کلال

سوختن ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۳۵ هزار عدل کاه در گنبدکا

بازگشت به عقب سردار برای ساختن پُل صعود

با افتتاح 161 پروژه در گالیکش برای 664 نفر شغل ایجاد شد

جوانان و فعالیت‌های انتخاباتی

انتخابات در استان گلستان سربازرس ندارد/ واگذاری امکانات دولت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram