Shora Gorgan 01اخبار گرگان-تورکمن‌نیوز: اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه 337 این شورا مقرر کردند که با ساز و کار مناسب پرداخت 6 میلیارد ریال به ازای مطالبات کارگران پیمانکار شهرداری مرکز گلستان بررسی شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، این جلسه شامگاه شنبه و بعد از سه بار متوالی تعطیلی نشست‌های این شورا(به علت حضور نداشتن طیف موسوم به حامی شهردار) و با وساطت یکی از بزرگان شورا و پس از گذشت 45 دقیقه تاخیر در سرسرای شورا تشکیل و رسمیت یافت.
این نشست در حالی بود که تعدادی از کارگران پروژه های زیرگذر، روگذر و دوربرگردان های شهرداری، برای درخواست مطالبات و معوقات حقوقی شش ماهه اخیر خود پس از بارها تجمع در مقابل ساختمان شهرداری گرگان و نیز استانداری، در مقابل شورای جمع شده و خواستار پیگیری مشکلات خود شدند.
در این جلسه پس از قرائت نطق پیش از دستور مهران فدوی نائب رئیس شورا، بررسی چند نامه و لایحه انجام که تعدادی مصوب و برخی به شهرداری ارجاع داده شد.
همچنین در بررسی مشکلات کارگران پروژه های شهرداری، پیشنهاد مسئول امور مالی شهرداری گرگان مبنی بر پرداخت بخشی از بدهی شهرداری به پیمانکار از محل تهاتر به صورت نقدی به مبلغ 6 میلیارد ریال، بررسی شد.
در این جلسه اعلام شد که پرداخت باید براساس صورت وضعیتی باشد که پیمانکار به شهرداری ارائه می دهد و با نظارت مسئولین مالی شهرداری به حساب پیمانکار واریز تا آنها نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقدام نمایتد.

**اختصاص 100میلیون ریال به فرهنگ سازی در بسکتبال
بررسی علل غیبت چندین جلسه ای اعضای شورا که موسوم‌ به موافق شهردار هستند و تصویب 100میلیون ریال برای فرهنگ سازی در حوزه بسکتبال گرگان و حمایت از لیدرها و باشگاه هواداران شهرداری گرگان از دیگر بحث ها و مصوبات بود.
در هفته ‌های گذشته جلسه‌ ای در کمیسیون خدمات‌ شهری شورای اسلامی شهر گرگان با حضور لیدرهای تیم بسکتبال شهرداری برگزار شد و آنجا قول پرداخت این مبلغ داده شده بود.
در آن جلسه لیدرها مهمترین عامل تشنج در سکوها را حمایت نشدن بیان کردند و خواستار حمایت مالی و توجه مناسب به خود و هوادارن شده بودند تا شاهد رفع حواشی در حوزه این ورزش باشیم.
مهران فدوی نائب رئیس شورای شهر گرگان نیز در نطق پیش از دستور خود بیکاری و نبود شغل مناسب را سبب بروز مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و فروپاشی خانواده ها عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات در این زمینه رکود در ساخت و ساز است.
به گفته وی، یکی از عوامل این رکود نرخ بالای وام در حوزه ساخت و ساز است که به اقتصاد و صنایع کشور و استان گلستان و درآمد و ایجاد اشتغال مردم آسیب زیادی وارد کرده است.
وی ادامه داد: پرداخت وام های سنگین با سود بالا نیز بدون کمک و دخالت دولت نمی تواند بار مشکلات را کم کند.
فدوی به سازندگان نیز پیشنهاد کرد که حوزه ساخت و ساز با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن به همراه با توجه به استحکام بنا و ورود افراد آگاه و آشنا با این حوزه انجام گیرد.

** رئیس شورا: تعیین سرپرست شهرداری گرگان در دستور کار جلسات است
رئیس شورای شهر گرگان گفت: تعیین سرپرست شهرداری در دستور کار جلسات شورا بوده و به وقت خود بررسی می شود.
سیدمحمد قدس مفیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور اعضای طیف موافق شهردار در جلسه شب گذشته با رایزنی های صورت گرفته انجام شد، اما قولی برای خروج این بند از لوایح و نامه های رسیده ،نداشته ایم.
وی همچنین یادآور شد: خبرنگاران حاضر در جلسات شورا بهترین تریبون انتشار مصوبات و صحبت های مطرح شده در نشست های شورا هستند.
رئیس شورا در خصوص بحث مطرح شده در مورد خروج بند تعیین سرپرست شهرداری از دستور جلسه شورا، آن را
دروغ محض و مصداق نشر اکاذیب بیان کرد و گفت: این مساله را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.
وی در خصوص مطالبات پیمانکاران جزء و کارگران پروژه های شهرداری نیز گفت: طرف قرارداد کارگران ، پیمانکار بوده ، اما شهرداری کارفرمای پیمانکار است و شورا تلاش دارد که مشکلات این کارگران با ساز و کار مناسب رفع شود.
قدس مفیدی با اشاره به مساله واگذاری ملک از سوی شهرداری به پیمانکار نیز اظهار داشت که وقتی ملکی به‌ جای طلب و در ازای ارائه خدمات با قیمت کارشناسی به شهرداری واگذار می ‌شود این تهاتر بوده و قانونی است، اما زمانی که قرار است پیمانکار در ازای طلب ملکی را از شهرداری بگیرد براساس قانون باید تشریفات مزایده برگزار شود./ایرنا

مطالب مرتبط:

پیام مغربی قوجق برای حضور حداکثری مردم شهرستان گنبد کاووس در

قرجه طیار: انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی مطلوب ن

واریز افزون بر 12هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران گلستان

نشست فرماندار گرگان با نمایندگان ستاد انتخابات استان گلستان

آمادگی کامل برای عید سعید قربان در گنبدکاووس/گفتگو با رئیس ش

افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح صیاد در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram