aftabgardan 01تورکمن نیوز- اخبار گالیکش: مدیر جهاد کشاورزی گالیکش اعلام کرد: در سال زراعی جاری در 376 هکتار از اراضی دیم شهرستان، آفتابگردان کشت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حبیب اله زارع افزود: از این میزان بالغ بر 80 هکتار به صورت بهاره و مابقی تابستانه کشت شده است و حدود 15 درصد از مزارع از نوع آجیلی و مابقی از نوع روغنی بوده است.
وی افزود: 916 کیلوگرم بذور اصلاح شده و هیبرید آفتابگردان شامل هایسان 25، دوکات و وارناک بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش افزود: با هدف حفظ بقایای گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ رطوبت آن ، امسال کلیه مزارع بدون آتش زدن کاه و کلش کشت شده است.
زارع تاکید کرد: برداشت محصول آفتابگردان دیم بهاره از اواخر مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد و پیش‏بینی می‏شود به طور متوسط از هر هکتار به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی بیش از 1000 کیلوگرم و در مجموع بیش از 400 تن دانه روغنی آفتابگردان از مزارع زیر کشت شهرستان برداشت شود.
آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای ها است که تا حدود سه متر رشد می کند و از تخم آفتاب گردان روغن اشباع گرفته می شود که برای پخت و پز مناسب است و کنجاله تخم آفتابگردان هم خوراک خوبی برای دام هاست./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

«ترکمنچای» تاریخی ننگین در به تاراج دادن وطن

نرفتن ایرانی‌ها به حج به لحاظ اقتصادی چه تبعاتی دارد؟

واکنش علی دایی به خطر سردار آزمون!

صعود نماینده گلستان به مرحله نهایی والیبال نشسته دسته یک کشو

به مناسبت بیست سومین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان ترک

آب مجازی و کمک به بحران کم‌آبی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram