mekanizasyon keshavarzi 01تورکمن نیوز- اخبار گالیکش: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از جذب 18 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به تخصیص اولیه معادل 163 درصد بوده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، حبیب زارع افزود: تسهیلات مذکور برای خرید 26 دستگاه تراکتور متوسط 75 اسب بخار ، 9 دستگاه تراکتور نیمه سنگین 110 اسب بخار و 18 دستگاه ادوات شامل پیزل پکر ، رتیواتور، انواع سمپاش، عمیقکار، کودپاش، کشت مستقیم و سایر ادوات با سود 18 درصد و بازپرداخت پنج ساله با عاملیت بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است.
زارع تاکید کرد: این تسهیلات با هدف نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان و کاهش هزینه های تولید به متقاضیان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 150 دستگاه کمباین در شهرستان وجود دارد که 70 درصد آنها دارای عمر بیش از 13 سال بوده و از 600دستگاه ترکتور موجود نیز حدود 50 درصد آنها دارای عمر بیش از 13 سال می باشد و با اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ، در راستای نوسازی و افزایش بهره وری ماشین آلات کشاورزی تلاش می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان از 1.7اسب بخار در هرهکتار به 1.8اسب بخار را ازنتایج اعطای تسهیلات اعتباری و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان برشمرد.
زارع در خصوص اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در شهرستان هم گفت: از مجموع 360 دستگاه تراکتور و کمباین مشمول طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی، تاکنون 250 دستگاه پلاک شده و مابقی در روزهای آینده مورد بازدید پلیس راهور قرار می گیرد.
شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان دارای 29 هزار و 83 هکتار اراضی زراعی و 1200هکتار باغ است و عمده محصولات زراعی و باغی آن شامل گندم ، جو، کلزا، سویا ، شالی ، زیتون ، گلابی و گردو می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

اعزام گروه‌ها برای مهار آتش در جنگل صفی‌آباد مینودشت

برنامه های پلیس برای روز قدس و عید فطر

خانه تاریخی خوزینی گمیشان با افزون بر 2 میلیارد ریال مرمت می

جلسه شورای شهر گرگان برای برکناری شهردار بازهم تشکیل نشد

پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعت

معاون جهان کشاورزی استان: تولید شیرخام در گلستان بیش از 240

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram