Traktor TurkmensNewsاخبار گلستان - تورکمن‌نیوز: رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در راستای تجهیز اراضی کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه، کشاورزان استان امسال 781 دستگاه تراکتور خریداری کردند و رتبه نخست را در بین استانهای کشور کسب نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مختار مهاجر روز دوشنبه افزود: تاکنون 717 دستگاه تراکتور خریداری شده از سوی کشاورزان گلستانی، تحویل آنان شده است و بقیه تراکتورها در یک هفته آینده تحویل می شود.
وی اضافه کرد: محل تامین اعتبار تراکتورهای خریداری شده از سوی کشاورزان ؛تسهیلات بانکی و آورده خود کشاورز است.
به گفته وی؛ در این بخش کشاورزان آذربایجان شرقی با خرید 446 دستگاه تراکتور رتبه دوم کشور را دارند.
معاون فناوری و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: در سه سال اخیر، سه هزار و30 دستگاه تراکتور نو با ایجاد خط اعتباری ویژه توسط دولت برای شکوفایی بخش کشاورزی استان به مبلغ یکهزار و 200 میلیارد ریال در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
عید محمد فاروقی افزود که امسال هم دولت خط اعتباری ویژه برای خرید یکهزار دستگاه تراکتور نو به استان گلستان به مبلغ 540 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
به گفته وی؛ در مجموع در چهار سال اخیر با ایجاد خط اعتباری، سهم آورده متقاضیان و کمک های بلاعوض جهاد کشاورزی در نوسازی تراکتورهای بخش کشاورزی استان، حدود دوهزار میلیارد ریال بوده که بیش از 25 درصد آن مربوط به سال مالی 95 می باشد.
وی؛ توجه و سرمایه گذاری دولت برای نوسازی تراکتورهای بخش کشاورزی گلستان را سازنده و روبه جلو دانست و افزود: این توجه به طور قطع در سال های آتی در رونق کشاورزی نقش موثری دارد.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود.
طبق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی گلستان تولیدات استان در بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور، صید و پرورش ماهیان خاویاری، جنگل و مرتع در سال زراعی 94، چهار میلیون و 348 هزار تن به ارزش 6 هزار و551 میلیارد تومان بوده است.
درگلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و از 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور نو و فرسوده در تولید محصول های کشاورزی بهره برداری می شود.

مطالب مرتبط:

وعده‌های بر زمین مانده بزرگ دولت در استان گلستان؛ از منطقه آ

تولید بیش از ۷ تن پیله تر ابریشم در شهرستان رامیان

مسابقات بسکتبال طرح مدرسه قهرمان در گلستان به پایان رسید

برگزاری هفته نخست کورس اسبدوانی بهاره آق قلا در گنبدکاووس

افزایش نسبی دمای گلستان از فردا

اختلاف خانوادگی در رامیان گلستان منجر به قتل شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram